خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برگزاری سومین مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در دوحه

مهر | بین‌الملل | پنجشنبه، 12 مهر 1403 - 12:23
سومین مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در دوحه قطر با حضور رئیس جمهور کشورمان و شمار دیگری از سران کشورهای آسیایی برگزار شد.
قطر،لبنان،كشور،فلسطين،رژيم،آسيا،اسرائيل،همكاري،جامعه،رئيس،پز ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سومین مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در دوحه قطر با حضور «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور کشورمان و شمار دیگری از سران کشورهای آسیایی برگزار شد.
در این نشست «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر اعلام کرد: ما به اهمیت تلاش برای مهار تنش، کاهش آن و احترام به حاکمیت کشورها و وحدت اراضی آن‌ها باور داریم.
آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد عملیات نسل‌کشی است.
وی افزود: «اسرائیل» از ناتوانی جامعه بین‌الملل، برای گسترش شهرک‌نشینی در کرانه باختری سوء استفاده می‌کند و فرصت را برای اجرای برنامه‌های خود در لبنان مناسب می‌بیند.
ما خواستار اقدام جدی برای توقف تجاوز به لبنان هستیم و بار دیگر حملات و عملیات نظامی «اسرائیل» علیه کشور برادرمان جمهوری لبنان را رد و محکوم می‌کنیم.
امیر قطر همچنین نسبت به پیامدهای عدم مجازات رژیم صهیونیستی هشدار داد و بر لزوم تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ به عنوان شرط تحقق امنیت در منطقه تاکید کرد.
«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان نیز در این نشست گفت: ما بر اهمیت حل و فصل درگیری‌های منطقه از طرق صلح‌آمیز و دیپلماتیک تاکید می‌کنیم.
عربستان همگان را به حمایت از راه حل دو دولتی ترغیب می‌کند.
«صباح خالد الحمد المبارک الصباح» ولی عهد کویت نیز اعلام کرد: متاسفانه تعرض به کشور فلسطین در سایه ناتوانی جامعه بین‌الملل به دلیل استانداردهای ۲ گانه رخ می‌دهد.
فرار «اسرائیل» از مجازات و عدم محاکمه آن به تداوم جنایت‌ها، افزایش آن‌ها و گسترش گستره تجاوز انجامیده است.
«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان نیز در سخنان خود ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و تخریب ۹۰ درصد از زیرساخت‌های این باریکه از سوی این رژیم خواهان مداخله فوری جامعه بین‌الملل برای برقراری آتش‌بس در فلسطین و لبنان شد.
سومین مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا امروز با حضور سران ۳۵ کشور عضو از جمله «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور کشورمان، اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) و شورای همکاری خلیج فارس در دوحه قطر برگزار شد.