خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نیویورک تایمز: ایران صد‌ها موشک در صورت حمله اسرائیل یا آمریکا آماده کرده است

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | پنجشنبه، 12 مهر 1403 - 14:40
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی واکنش مقامات سپاه به حمله اسرائیل به ایران را پوشش داد.
ايران،حمله،پاسخ،آويو،تل،سپاه،حملات،اسرائيل،موشك

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هشدار داده است که در صورت پاسخگویی تل آویو، حملات ویرانگری را متحمل خواهد شد.
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دو تن از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارش داد که ایران صد‌ها موشک در صورت حمله متقابل اسرائیل یا آمریکا به تلافی پرتاب حدود ۲۰۰ موشک به سمت اراضی اشغالی در روز سه شنبه آماده کرده است.
این منابع اعلام کردند که ارتش ایران برای حمله تل آویو یا متحد اصلی آن که صد‌ها موشک در مرز‌های غربی این کشور در اختیار دارد، که آماده پرتاب هستند.
آنها در عین حال اطمینان دادند که موشک‌های مورد استفاده در حمله روز سه شنبه از پایگاه‌های هوافضای سپاه در کرج، کرمانشاه و استان آذربایجان شلیک شده است.
اسرائیل وعده داده است که به حمله ایران پاسخ خواهد داد.
در همین رابطه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که ایران مرتکب «اشتباه بزرگ» شده و تاوان آن را خواهد داد.
در همین حال، وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد که تل آویو مدعی شده حملات مستقیمی را علیه تأسیسات هسته‌ای یا نفتی ایران انجام خواهد داد.
با این حال، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ضمن حمایت از پاسخ اسرائیل گفته حمله باید متناسب باشد.
واشنگتن از تل آویو خواسته به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نکند.
با این حال، سپاه پیش از این هشدار داده بود که اگر «اسرائیل پاسخ دهد، حملات ویرانگری را چه بسا شدیدتر از قبل متحمل خواهد شد.» در همین حال، نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد که تل‌آویو در صورت تصمیم به پاسخ با عواقب مواجه خواهد شد.
این هیئت هشدار داد: «اگر رژیم صهیونیستی جرات پاسخگویی [به حملات]یا اعمال شرورانه جدید را داشته باشد، پاسخ متعاقب و کوبنده‌ای را به دنبال خواهد داشت».
مترجم: پورکند