خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ایجاد صندوق مشترک کمک کشورهای اسلامی به دانش آموزان غزه و لبنان

مهر | اجتماعی و حوادث، سیاسی | پنجشنبه، 12 مهر 1403 - 14:46
وزیر آموزش و پرورش کشورمان در دیدار با وزیر تعلیم و تربیت سلطنت عمان ایجاد صندوق مشترک کمک کشورهای اسلامی به دانش آموزان غزه و لبنان را پیشنهاد کرد.
عمان،وزير،تعليم،تربيت،ديدار،آموزش،كشور،ابراز

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش مهر، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) به عمان سفر کرده است با وزیر تعلیم و تربیت سلطنت عمان دیدار کرد.
وی در دیدار با خانم مدیحه بنت احمد الشیبانیه، وزیر تعلیم و تربیت سلطنت عمان، ضمن ابراز خرسندی از سفر به عمان و تشکر از میزبانی شایسته این کشور، از همکاری دولت عمان و وزارت تعلیم و تربیت این کشور با مدرسه ایرانی و ایرانیان مقیم تقدیر و تشکر کرد.‌
کاظمی همچنین از مواضع سیاسی دولت عمان نسبت به تحولات غزه و لبنان تقدیر کرده و بر ضرورت درج محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در بیانیه پایانی اجلاس تاکید کرد.
وزیر آموزش و پروش کشورمان همچنین طرح پیشنهاد ایجاد صندوق مشترک کمک کشورهای اسلامی به دانش آموزان غزه و لبنان را مطرح و به ضرورت پیگیری موضوع از سوی آیسسکو اشاره کرد.
در این دیدار وزیر تعلیم و تربیت عمان ضمن ابراز خرسندی از دیدار و گفتگو با هیات ایرانی، حضور دانش آموزان ایرانی در عمان را فرصتی جهت تعمیق روابط دو کشور و زمینه ای جهت نزدیکی دیدگاههای دو کشور در زمینه های مختلف دانسته، آمادگی خود را جهت همکاری تنگاتنگ با وزارت آموزش و پرورش کشورمان ابراز داشت.‌