خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پرداخت 14 میلیارد و 800 میلیون از بدهی اتاق بازرگانی قزوین

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 12 مهر 1403 - 14:52
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قزوین گفت: توانسته ایم 14 میلیارد و 800 میلیون تومان بدهی را پرداخت کنیم و در حال حاضر، اتاق دو برابر بدهی گذشته اعتبار مالی دارد.
اتاق،بازرگاني،قزوين،دفاتر،معادن،اندازي،صنايع،خصوصي،استان،رئي ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که امروز در محل سالن جلسات وکیل التجار اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد، ضمن اشاره به شهادت سیدحسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان اظهار داشت: امروز اتاق بازرگانی قزوین به لحاظ تجهیزاتی و نرم افزاری تکمیل شده و به دنبال پایان کار آن هستیم و توانسته‌ایم 14 میلیارد و 800 میلیون تومان بدهی را پرداخت کنیم و در حال حاضر، اتاق دو برابر بدهی گذشته اعتبار مالی دارد که در حال حاضر 30 میلیارد تومان اعتبار اتاق است.
وی ادامه داد: امروز توانستیم از اتاق بازرگانی ایران بودجه دریافت کنیم و در همه حوزه‌ها حقمان را مطالبه کنیم که این کار در گذشته انجام نشده بود.
عبدیان افزود: پرسنل اتاق به طور کلی پایش شده و همه نیروهای کاری مختصص جذب شده‌اند و جایگاه اتاق با این اقدامات از درجه دو به درجه یک ارتقا یافته است که با اتاق های بازرگانی اصفهان و دیگر استان ها برابری می‌کند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قزوین بیان کرد:در دوره جدید اتاق بازرگانی قزوین، تعداد کارت‌های بازرگانی از 660 مورد به 1982 کارت رسیده است.
وی تصریح کرد: ناترازی انرژی مهمترین چالش تولید است و باید ارز تک نرخی شود تا از مشکلات بیشتر جلوگیری شودکه این مهمترین خواسته بخش خصوصی است.
عبدیان افزود: با گزارش های اعلام شده این ناترازی تا سال 2030 میلادی به 50 درصد خواهد رسید و در این شرایط به واحدهای صنعتی انرژی انشعاب داده می شود و این روند به ورشکستگی منجر خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قزوین اذعان کرد: در خصوص راه اندازی دفاتر اتاق بازرگانی در خارج از کشور اخیرأ برای صرفه جویی در هزینه ها و افزایش خروجی و کارآمدشدن دفاتر خارج از کشور تصمیم گرفتیم با کمک 7 اتاق‌ در سطح کشور، گروهی راه اندازی شده تا از ظرفیت این دفاتر حداکثر استفاده صورت گیرد‌ که در آینده همکاری ما دیگر اتاق ها به 10 مورد خواهد رسید.
وی ادامه داد: امیدوار هستیم با هماهنگی اتاق بازرگانی چند استان که دفاتر خود را در روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه، ارمنستان، افغانستان، چین و اربیل عراق راه اندازی کرده و یا خواهند کرد بتوانیم به دستاوردهای بهتری برسیم.
وی افزود: 4 هزار و 298 درخواست بخش خصوصی بررسی و در نهایت 1744 درخواست به صورت مکتوب به دستگاه‌های متولی ارجاع شد که با پیگیری مطالبات بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و توقف وصول مالیات و عوارض مالیات علی الحساب از صادرات روغن تصفیه دوم و پیگیری ایجاد پایانه گمرکی در شهرک صنعتی پاسارگاد و تایید ثبت سفارش ارزی واحدهای تولیدی و سهمیه ارزی امسال و موافقت با واردات کالا توسط صادرکنندگان کالا از اقدامات انجام شده است.
انتهای پیام/