خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سبک زندگی ایرانی‌اسلامی به گردشگران خارجی نشان داده شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 12 مهر 1403 - 14:53
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: باید سبک زندگی ایرانی-اسلامی به عنوان یک سبک پیشرفته و ارزشمند به گردشگران خارجی به درستی نشان داده شود.
گردشگري،شيراز،شهر،تاريخي،فارس،زندگي،گردشگر،يزد،سبك،حوزه،چارچ ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در آیین انعقاد تفاهم‌نامه مثلث گردشگری سه شهر تاریخی یزد، اصفهان و شیراز، امضای این تفاهم‌نامه را فرصتی مهم برای ارائه الگوی ایرانی-اسلامی در حوزه گردشگری و تمدن‌سازی نوین دانست و بر لزوم ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی به گردشگران تأکید کرد.
وی همچنین با بیان اینکه این سه شهر زمینه‌های متنوعی از گردشگری از جمله تاریخی، مذهبی و طبیعی را در خود دارند، گفت: کمتر نقطه‌ای در جهان وجود دارد که تمام این ویژگی‌ها را به طور همزمان دارا باشد.
از این رو، باید سبک زندگی ایرانی-اسلامی به عنوان یک سبک پیشرفته و ارزشمند به گردشگران خارجی به‌درستی نشان داده شود.
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه محیط یک شهر باید چارچوب زندگی را به مخاطب القا کند، افزود: رهاشدگی و رها کردن مسلما هیچ دستاوردی برای گردشگر و مردم آن جامعه ندارد و امیدوارم در این تفاهم نامه همه این موارد دست به دست هم داشته باشد و شاهد تاثیرات مثبت آن در کشور باشیم.
ایت‌الله دژکام با مقایسه فضای شهر این شهر گفت: در حالیکه هر گردشگری در شهر یزد چارچوب حاکم را حس می‌کند، در شیراز و اصفهان فضا آزادانه‌تر است و کمتر چارچوب‌ها احساس می‌شود، حال آنکه بحث این نیست که تغییری احساس شود بلکه باید تلاش کنیم تا گردشگر چارچوب و سبک زندگی را احساس کند و به این چارچوب‌ها احترام بگذارد.
وی تاکید کرد: در مواجهه با گردشگر داخلی و گردشگر خارجی باید رویکرد‌های متفاوتی داشته باشیم.
باید برای انسانیت و سطح زندگی و پیشرفت فرهنگ هزینه شود و این موارد ظرافت می‌خواهد و کار سنگینی است.
نماینده ولی‌فقیه در فارس ضمن تقدیر از شهردار شیراز گفت: خرسندیم که شهرداری و شورای شهر شیراز به مشاوره تخصصی اهمیت می‌دهند و برای دستیابی به اهداف این تفاهم‌نامه، نیازمند است تا مشاوران و فرهنگسازانی را به کار بگیریم تا مدیریت و تحقق این جریان را برعهده گیرند.
شبکه رادیویی و گردشگری تلویزیونی در شیراز راه‌اندازی می‌شود
معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس نیز در این مراسم بیان کرد: به همت شهرداری تفاهم‌نامه مثلث گردشگری بین سه شهر تاریخی شیراز، اصفهان و یزد عملیاتی می‌شود.
محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه استان فارس 5 محور جهانی ثبت شده و بیش از 1420 امامزاده واجد التکریم دارد، عنوان کرد: اشتراکات مهمی بین این سه شهر تاریخی از جمله بافت تاریخی، سابقه تاریخی و تمدنی، عمق فرهنگی در دوره صدارت‌ها، در هم تنبدگی قومیتی، همجواری با کشور‌های حوزه خلیج فارس و فلات مرکزی و…وجود دارد.
وی همچنین با تاکید بر لزوم اقتصاد گردشگری، گفت: نیاز است مصادیق این مهم به نگارش در آورده شود.
معاون استاندار فارس با تصریح بر اینکه پارلمان‌های شهری و شهرداران نقش موثری در توسعه گردشگری دارند، خاطرنشان کرد: دولت‌ها کارامدی و چابکی لازم را ندارند و بخشی خصوصی و نهاد‌های غیردولتی بسیار کارآمدتر هستند.
از این رو باید ظرفیت‌های سه شهر به اشتراک گذاشته شود و برای ارتقای تاسیسات اقامتی برای پذیرش بین‌المللی تلاش کنیم.
فرخ‌زاده در بخش دیگری از سخنانش رفع موانع پروژه‌های گردشگری و ارتباطات دو سویه را از الگو‌های موفق استان فارس برشمرد و گفت: نگاه ما، یک نگاه بهره‌برداری اقتصادی در این حوزه است.
وی همچنین نقویت خطوط حمل و نقل ریلی بین این سه شهر تاریخی را مورد توجه قرار داد و گفت: در این راستا راه اهن شیراز به یزد به نتیجه رسیده است.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه نیاز به آموزش فراگیر و تخصصی در حوزه گردشگری داریم، اعلام کرد: پیشنهاد داده‌ایم که شبکه رادیویی و گردشگری تلویزیونی در شیراز راه‌اندازی شود.
فرخ‌زاده در خاتمه بیان کرد: در شیراز اساسنامه گردشگری و زیارت به تصویب رسیده که قابل تسری به شهر‌های تاریخی دیگر است.
انتهای پیام/424