خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 12 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیش بینی پرداخت 319 میلیارد تسهیلات اشتغال از سوی بسیج

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 12 مهر 1403 - 16:52
رئیس سازمان سازندگی استان کرمانشاه گفت: 319 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات اشتغال در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفته که تاکنون 18 میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی تا پایان سال پرداخت می شود.
استان،بسيج،قرارگاه،سازندگي،اشتغال،جهادي،كرمانشاه،تومان،نفر،س ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سرهنگ امیرحمزه خزائی در نشست خبری که امروز در سازمان بسیج سازندگی استان برگزار شد اظهار داشت: در سال 1401 از محل تسهیلات تبصره 16 اشتغال حدود 241 میلیارد و 880 میلیون تومان وام به متقاضیان در استان پرداخت شد که به دنبال آن برای 1850 نفر اشتغال ایجاد شد.
وی عنوان کرد: تسهیلات اشتغال تبصره 18 در سال گذشته و سه ماه اول امسال در استان 238 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که تاکنون 205 میلیارد و 405 میلیون تومان جذب و زمینه اشتغال 1400 نفر از این طریق فراهم شده است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: در مجموع امسال 319 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای بسیج سازندگی پیش بینی شده که تاکنون 18 میلیارد تومان آن پرداخت شده و برای 130 نفر نیز اشتغال پایدار ایجاد کرده است.
خزایی با اشاره به دو قرارداد منعقد شده بین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و آبفا برای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان افزود: بسیج سازندگی به عنوان معین قرارگاه امام حسن(ع) فعالیت دارد و براساس قرارداد نخست 319 روستا و قرارداد دوم 511 روستا با 192 میلیارد تومان اعتبار آبرسانی می‌شود.
وی بیان کرد: در مجموع مقرر شده 860 روستای دارای تنش آبی استان طی سه سال از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شوند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه قراردادی با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به منظور احیای چاه و احداث استخر ذخیره آب منعقد شده است گفت: قراردادی نیز با نوسازی مدارس منعقد شده که مدارس مورد نیاز و دارای متقاضی در مدارس روستایی و کم‌برخوردار ساخته شود.
خزایی از توزیع 1300 سری جهیزیه به زوجین نیازمند خبرداد و افزود: ساخت و تعمیر منازل نیازمندان و غسالخانه روستایی، آسفالت و ایزوبام منازل محروم، رنگ‌آمیزی مدارس و مفروش کردن مساجد از مهمترین اقدامات سپاه در یکسال گذشته است.
وی با بیان اینکه سه دسته گروه‌های جهادی در استان وجود دارد عنوان کرد: دسته اول قرارگاه پهنه‌ای است که سه مورد در استان کرمانشاه قرار دارد و دسته دوم قرارگاه منطقه‌ای است که 16 مورد در استان وجود دارد و دسته سوم قرارگاه محله‌ای است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه 40 قرارگاه محله‌ای در استان فعالیت دارند گفت: در ادارات کل استان یک قرارگاه جهادی نهادی در حال راه‌اندازی است که وظیفه آن‌ها حمایت و هدایت گروه‌های جهادی است و در برخی از دستگاه‌ها ایجاد شده است.
خزایی با اشاره به اینکه 2200 گروه جهادی در استان وجود دارد که در مجموع بیش از 8000 نفر عضو دارند افزود: قرار است در سامانه اطلس جدید گروه‌های جهادی به روز رسانی شوند که افراد غیرفعال ریزش پیدا کند و افراد جدید جایگزین آن‌ها شوند.
وی با بیان اینکه در سامانه اطلس جدید رتبه گروه‌ها مشخص و اعتبار براساس رتبه و تخصص آن‌ها تخصیص می‌یابد گفت: در هر شهرستان باید حداقل یک گروه جهادی عمرانی تخصصی وجود داشته باشد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه 1504 صندوق قرض‌الحسنه با 48 هزار نفر عضو در استان وجود دارد عنوان کرد: تاکنون 89 تعاونی در سطح بسیج راه‌اندازی شده که حمایت‌های مناسبی در راستای اشتغال دارند و در سال گذشته و امسال از طرف وزارت کار 99 درصد صحت سنجی شده‌اند.
انتهای پیام/.