سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شناسایی 1736 زوج نابارور در کهگیلویه و بویراحمد

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 12 مهر 1403 - 22:52
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون 1736 زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت جهت دریافت خدمات کمک باروری نشان دار شده اند.
سلامت،بيمه،پرداخت،شباهنگ،هزارنفر،درماني،پوشش،راستاي،صندوق،جمعيت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، فروغ شباهنگ عصر امروز در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد 518 هزارنفر جمعیت، 324 هزارنفر در صندوق روستایی، 74 هزارنفر در صندوق کارکنان دولت، 71 هزارنفر در صندوق سلامت همگانی ایرانیان، 39 هزارنفر در صندوق سایر اقشار تحت پوشش دارد.
وی با بیان اینکه 603 مؤسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند و خدمات درمانی را به بیمه شده‌های ما ارائه می‌دهند، عنوان کرد: سازمان بیمه سلامت اقدامات گسترده ای را در راستای عدالت اجتماعی و پوشش همگانی انجام داده است.
شباهنگ ادامه داد: یکی از این اقدامات رایگان نموندن پنج دهک اول درآمدی جامعه و همچنین کاهش مشارکت در پرداخت حق بیمه‌های دهک‌های ششم و نهم است به طوری که هم اکنون 42 هزار نفر به صورت رایگان در دهک‌های یک یا پنج تحت پوشش بیمه سلامت هستند و حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند.
وی تصریح کرد: بقیه دهک‌ها که حدود 30 هزار تا می‌شود با پرداخت مبلغ جزئی از 20 الی 50 درصد می توانند تحت پوشش ما قرار بگیرند و از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.
شباهنگ خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت اقداماتی را در راستای طرح جوانی جمعیت انجام داده است که یکی از این اقدامات، رایگان نمودن خدمات درمانی برای کودکان زیر 7 سال در مراکز دولتی_دانشگاهی است.
وی ضمن تشریح دیگر خدمات و اقداماتی که در راستای طرح جوانی جمعیت انجام گرفته است، اضافه کرد: از دیگر خدمات و اقداماتی که در راستای طرح جوانی جمعیت انجام گرفته، هزینه زوجین نابارور است که تاکنون 1736 زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت جهت دریافت خدمات کمک باروری نشان‌دار شدند و حدود 6 میلیارد تومان برای این بیماران هزینه شده است.
شباهنگ ادامه داد: سازمان بیمه سلامت کمک به هزینه‌های درمانی بیماری‌های خاص و صعب العلاج بوده که 107 نوع بیماری تحت پوشش قرار گرفته است.
وی بیان کرد: 11 هزار و 372 بیمار در سامانه‌ها، جهت دریافت خدمات هزینه‌های درمانی بیماری‌های صعب العلاج نشان‌دار شدند و از اجرای طرح تاکنون حدود 16 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شده است.
شباهنگ در خصوص آخرین وضعیت پرداختی اداره‌کل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1403 ، بیان کرد: آخرین وضعیت پرداختی اداره‌کل بیمه سلامت استان در سال 1403 به مراکز درمانی در بخشی دولتی_دانشگاهی حدود 116 میلیارد تومان و در بخش خصوصی حدود 100 میلیارد تومان هزینه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سطح یک روستایی تا پایان شهریورماه مطالبات پرداخت شده و در داروخانه‌ها تا مردادماه مطالبات پرداخت شده است و بقیه مراکز از تیرماه و خردادماه و بیمارستان‌ها، اردیبهشت‌ماه پرداخت شده است.
انتهای پیام/