سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سیستم جامع امنیتی «شاباک» هک شد

مشرق | بین‌الملل | جمعه، 13 مهر 1403 - 00:58
گروه هکری موسوم به «حنظله (Handala) از نفوذ به سیستم جامع امنیتی سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، شاباک (شین‌بت) خبر داد.
گروه،حنظله،همراه،نصب،سيستم،هكري،مأموران،جامع،امنيت

به گزارش مشرق، گروه هکری «حنظله» در پیامی در کانال تلگرامی خود گفته که سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اقدام به طراحی یک سیستم جامع امنیتی کرده که با نصب بر روی سیستم‌های عامل iOS و اندروید امکان نظارت گسترده بر افسرانش را فراهم می‌کند.گروه «حنظله» می‌گوید از طریق یک «اقدام پیچیده هک و زنجیره تأمین» موفق به نفوذ به سرور اصلی این سیستم شده و توانسته تروجان خودش را روی گوشی‌های همراه تمامی افسران شین‌بت نصب کند.
در پیام این گروه آمده است: «شین‌بت اقدام به طراحی یک سیستم جامع و انحصاری برای خودش کرده که از طریق نصب برنامه آن بر روی گوشی‌های اندروید و iOS مأموران، وظیفه امنیت کامل دستگاه‌ها را به عهده گرفته و به شین‌بت امکان نظارت جامع و گسترده می‌دهد.»حنظلله در توضیح بیشتر گفته شاباک از این سیستم برای حفظ امنیت دیجیتال مأمورانش استفاده می‌کند و به شدت استفاده از گوشی‌های همراه بدون نصب این سامانه را ممنوع کرده است.
این گروه هکری در ادامه گفته برای اثبات مدعای خود اطلاعات مربوط به دستگاه‌های گوشی همراه مأموران شین‌بت، از جمله نوع موبایل آنها، شماره تلفن همراه، ایمیل، برنامه‌های نصب‌شده روی گوشی، سوابق جستجو در فضای وب و برخی اطلاعات دیگر را منتشر کرده است.
«حنظله» به همراه این پیام ۹ تصویر که احتمالاً حاوی اطلاعات مربوط به مأموران شین‌بت است را منتشر کرده است.
درباره گروه هکری «حنظله»
نام «حنظله» ریشه‌های عمیقی در فرهنگ غرب آسیا دارد.
این نام در زبان عربی به معنی «سیب تلخ» است- گیاهی که گفته می‌شود بعد از بریده شدن قادر به رویش مجدد است و به همین سبب نماد پایداری و مقاومت به شمار می‌رود.
پایگاه انگلیسی‌زبان «سایبراینت» نوشته گروه حنظله از زمان تأسیس توانسته خودش را به عنوان یک گروه توانمند در زمینه سایبری معرفی کند که قادر به ایجاد تهدیدهای واقعی علیه اسرائیل است.
این گروه از زمان تأسیس توانسته بسیاری از زیرساخت‌ها و نهادهای اساسی رژیم صهیونیستی را هک کند.