سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اجرای حکم قصاص قاتل شهید مهدی ژاله

مشرق | اجتماعی و حوادث | جمعه، 13 مهر 1403 - 08:40
سردار ملک زاده گفت: حکم قصاص قاتل شهید والامقام ستوانسوم مهدی ژاله که در رسیدگی به وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در شهرستان دهلران به درجه رفیع شهادت نائل گردیده بود اجرا شد.
متهم،قصاص،رأي،حقوقي،انتظامي،تشريفات،ايلام،ديوان،مبني

به گزارش مشرق، سردار «سلیمان ملک زاده» معاون حقوقی، امور مجلس و دولت فراجا اظهار داشت: برابر اعلام فرماندهی انتظامی استان ایلام در تاریخ ۱۳/۱۰/۱۳۹۶ طی وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی، گشت خودرویی پاسگاه انتظامی عین خوش شهرستان دهلران به محل اعزام که در حین رسیدگی در محل وقوع به سمت مامورین تیراندازی می‌شود.
وی افزود: در این درگیری ستوانسوم مهدی ژاله توسط فردی با هویت معلوم از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به علت شدت جراحت وارده به درجه رفیع شهادت نائل می‌گردد.
معاون حقوقی، امور مجلس و دولت فراجا، گفت: در دادگاه کیفری یک، استان ایلام، رأی، مبنی بر قصاص نفس متهم صادر و با اعتراض وکیل متهم به رأی صادره پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد.
این مقام انتظامی عنوان داشت: برابر بررسی‌های بعمل آمده توسط دیوان عالی کشور و انجام تشریفات قانونی با حضور وکلای متهم، با دفاعیات موثر، مستند و مستدل نمایندگان حقوقی فراجا در نهایت رأی دادگاه بدوی مبنی بر حکم قصاص متهم مورد تایید قرار گرفت.
وی تصریح کرد: تشریفات قانونی استیذان در معاونت قضایی قوه قضائیه صورت گرفت و حکم قصاص قاتل شهید والامقام اجرا و خشنودی و تسلی دل خانواده‌های معظم شهدا فراهم گردید.