سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شناسنامه تشیع در ایران صادره از منطقه کاشان است+فیلم

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 13 مهر 1403 - 10:52
استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به اهمیت حضور امامزاده علی بن باقر در منطقه کاشان گفت: شناسنامه تشیع در ایران صادره از منطقه کاشان است.
كاشان،باقر،حضرت،امام،منطقه،تشيع

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه مراسم سنتی مذهبی قالیشویان کاشان احیاکننده هویت تاریخی شیعه در ایران است، اظهار داشت: شناسنامه تشیع در ایران صادره از منطقه نورانی و با عظمت کاشان است.
وی با بیان اینکه باید بیش از پیش در میان مردم در زمینه شخصیت امامزاده علی بن باقر(ع) و اهمیت حضور آن حضرت در منطقه کاشان تبلیغ کرد، افزود: از خطه کاشان مردم به خدمت امام باقر(ع) و امام معصوم رسیدند و از آن حضرت نایب و معلمی برای امور دینی خود خواستند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اقدام مردم کاشان بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) به عنوان اولین ولی فقیه است که در منطقه کاشان به شهادت رسیده است و مردم نیز در اوج وفاداری پا در رکاب آن حضرت به شهادت رسیدند و این مایه افتخار است.
وی با بیان اینکه تشیع به این چنین جایگاهی افتخار می‌کند، گفت: شیعه هویت خود را از مشهد اردهال می‌گیرد و هر کسی در این زمینه خدمتی انجام می‌دهد، خدما او مضاعف معجور است و در نزد خداوند متعال جایگاه خاص خود را دارد.
انتهای پیام/801