سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

چالش‌ها و فرصت‌های تمدید انتخابات نظام مهندسی ساختمان - تسنیم

تسنیم | اقتصادی | جمعه، 13 مهر 1403 - 10:53
از آنجاکه سازمان نظام مهندسی با ساختاری شبه دولتی بازوی اجرایی و کارشناسی وزارت راه و شهرسازی است، هر چقدر همسو و همراه تر با کادر مدیریتی جدید وزارت باشد کارآمدی و اثرگذاری بیشتری دارد.
مهندسي،نظام،فرصت،وزارت،مديريتي،شهرسازي،حوزه،انتخابات،بررسي

خبرگزاری تسنیم- ابلاغ بخشنامه تمدید مهلت ثبت نامه جهت برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی توسط وزارت راه و شهرسازی که قرار بود در مهرماه سال‌جاری در سراسر کشور برگزار شود مخالفان و موافقان بسیاری را موجب شده است.
در میان جامعه بزرگ مهندسان نقدهای فراوانی نسبت به این تصمیم در فضای مجازی و در گروه‌ها و کانال‌های تخصصی حوزه صنعت ساختمان ایراد و بیان شده که موج رسانه‌ای به همراه داشته است.
در حالی برخی از نمایندگان مجلس نیز به این موضوع ورود کرده‌اند چند نکته ضروری است:
1_سازمان نظام مهندسی به عنوان یک تشکل حرفه‌ای داری پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گسترده‌ای است.
وجود نخبگان و استفاده هرچه بیشتر از نظرات کارشناسان این حوزه امری بدیهی و ضروری است، لذا تمدید زمان انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها فرصت بهتری برای انتخاب افراد شایسته از جامعه مهندسی را فراهم می‌کند.
2_در همین رابطه به نظر می‌رسد با توجه به تغییرات در وزارت راه و شهرسازی و جابجایی‌های مدیریتی، فرصت لازم و کافی جهت شناخت بهتر کاندیداها توسط کادر جدید مدیریتی مهیا می‌سازد.
3_تمدید 2 ماهه برگزاری انتخابات سازمان‌های نظام مهندسی این فرصت را مهیا می‌کند تا انجمن‌های تخصصی و صنفی در این حوزه با بررسی و شناسایی هر چه بهتر، کاندیداها و نامزدهای اصلح را گزینش و فرصت انتخاب افراد کاردان و دارای صلاحیت را داشته تا در مسیر بهبود و اصلاح ساختارهای سازمان نظام مهندسی اقدامات اساسی صورت گیرد.
4_از آنجا که شوربختانه سازمان ساختاری شبه‌دولتی را با خود بر دوش دارد و همزمان بازوی اجرایی و کارشناسی وزارت راه و شهرسازی قلمداد می‌شود هر چقدر همسو و همراه‌تر با کادر مدیریتی جدید وزارت باشد کارآمدی و اثرگذاری بیشتری دارد.
5_بدیهی است در این مدت باقی‌مانده با بررسی و استفاده از خرد جمعی می‌توان نسبت به بهبود عملکرد و اصلاح سازمان‌های نظام مهندسی امیدواری بیشتری نسبت به گذشته داشت.
فرشید پورحاجت- دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان
انتهای پیام/