سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نقش مهم بانوان مبلغه در تبیین و تبلیغ معارف الهی

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 13 مهر 1403 - 14:53
تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: به روز بودن و پاسخگویی به شبهات جامعه به شکل مستند و مستدل یک ضرورت است که باید بانوان طلبه و مبلغه به آن توجه کنند.
تبليغ،اهل،دين،معارف،جامعه،الهي،بيت،قرآن،اسلام،جمكران،تبيين،م ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر اجاق‌نژاد امروز در جمع خواهران مبلغه شرکت کننده در همایش مدرسه مبلغات محافل خانگی که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات سپاه و مجموعه نیروهای مسلح کشورمان در عملیات وعده صادق 2 که باعث خواری و ذلت بیش از پیش جنایتکاران صهیونیست شد، اظهار داشت: امروز رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل به مجاهدت می‌پردازند و ان شاءالله نصرت الهی با آنهاست، چرا که در راه خدا ثابت قدم هستند.
وی همچنین با تأکید بر لزوم آشنایی آحاد مردم به خصوص نسل جدید با آموزه‌های ناب قرآن و اهل بیت(ع)، گفت: بی‌شک فعالیت مخلصانه خواهرانی که اهل تبلیغ و تبیین معارف الهی هستند در شرایط امروز جامعه بسیار مهم و کلیدی است تا بتوانند به حول و قوه الهی، آموزه های قرآن و اهل بیت (ع) را در جامعه رواج داده و به طور خاص نسل جدید را با واسطه و بی واسطه با این معارف ناب و انسان ساز آشنا کنند.
اجاق نژاد خاطرنشان کرد: تبلیغ آموزه های اسلامی نیازمند علم ، بصیرت و معرفت بالایی است که در وجود شما خواهران عزیز و مبلغه وجود دارد و البته باید بکوشید که اسلام شناسی شما بر اساس مبانی علمی و معرفتی روز به روز تقویت شود، ضمن آن که آشنا بودن به ادبیات عرب، احکام اسلام، مبانی قرآن از ضروری ترین مباحث در این باره است.
تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: ما از سیره بزرگان دین، راه و رسم تبلیغ دین را می آموزیم ، کما این که به عنوان مثال حضرت زینب(س) در تبلیغ به تبیین احکام دین می پرداختند و به خاطر همین جهاد تبیین، خلافت ظالم اُموی ایشان را تبعید کردند اما حضرت دست از انجام تکلیف الهی خویش برنداشتند.
وی گفت: بانوان بسیاری در جهان اسلام و شیعه بوده اند که با تحصیل علم و تبلیغ دین به جامعه اسلامی ادای دِین کرده اند و در این میان آن هایی بیشتر و بهتر مؤثر واقع شدند که در وهله نخست اسلام شناس بودند و با اخلاص و بصیرت به جامعه و دین خدمت نمودند.
اجاق‌نژاد همچنین افزود: به روز بودن و پاسخگویی به شبهات جامعه به شکل مستند و مستدل یک ضرورت است که باید بانوان طلبه و مبلغه به آن توجه کنند، ضمن آن که اخلاق مداری در تبلیغ دین و پاسخ به سوالات و شبهات مردم امر بسیار مهمی است و در این راه باید به اقناع مخاطب پرداخت.
وی گفت: از سوی دیگر، در کنار تحصیل و کسب معارف علوم، از تهذیب و مناجات با خدا غافل نشوید چرا که در سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) هم کسب علم و هم ارتقای معارف دینی و تهذیب نفس حائز اهمیت است.
تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: وقتی گفتار و کردار شما بر اساس معارف قرآن و اهل بیت(ع) باشد و در این مسیر اهل صداقت و ثبات قدم باشید قطعاً خدای متعال به کار و فعالیت و گفتار شما برکت می دهد و تأثیرات این برکت را در زندگی خود نیز به عینه مشاهده خواهید کرد.
انتهای پیام/