سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عنایتی: ایران در تقویت منطقه‌گرایی برای تحقق توسعه و امنیت جدی است

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | جمعه، 13 مهر 1403 - 16:46
سفیر کشورمان در عربستان سعودی عنوان کرد: ایران در تقویت همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه و تقویت منطقه‌گرایی برای تحقق توسعه و امنیت جدی است
منطقه،خارجه،همكاري،ايران،جمهوري،اسلامي،وزراي،وزير

علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض در صفحه شخصی خود نوشت: دیدار مشترک وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزرای خارجه کشور‌های عضو شورای همکاری در دوحه، نخستین گام برای یک همکاری منطقه‌ای فراگیر و تلاشی ضروری برای تحقق ایده منطقه گرایی است.
وی تاکید کرد: ایران در تقویت همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه و تقویت منطقه‌گرایی برای تحقق توسعه و امنیت جدی است.
روز گذشته (دوازدهم مهرماه) وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های عضو شورای همکاری در نشستی، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی را مورد بحث و گفتگو قرار داده و بر همگرایی و همکاری کشور‌های منطقه با یکدیگر در زمینه‌های مختلف تاکید نمودند.
در این نشست که به ریاست شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برگزار شد، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های شورای همکاری با بررسی تحولات منطقه، بر ادامه گفتگو‌های دوجانبه و چندجانبه در جهت تقویت روابط فیمابین و یافتن راه‌های همکاری در جهت رشد و شکوفایی منطقه تأکید نمودند.
عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از برگزاری این نشست، بر اهتمام دائمی کشورمان به همسایگان و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و حرکت در جهت ایجاد منطقه قوی با مشارکت همه کشور‌های منطقه تأکید نمود.
وزیر خارجه کشورمان توسعه و پیشرفت منطقه را در گرو ثبات و امنیت آن دانست و ابراز امیدواری نمود با همکاری و هم افزایی کشور‌های منطقه، امنیت و توسعه منطقه تامین گردد.