سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سهل انگاری 2 کوهنورد در آتش سوزی سفیدکوه/ حریق مهار شد

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 13 مهر 1403 - 18:52
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد از مهار آتش در جنگل های سفیدکوه خرم آباد خبر داد.
سفيدكوه،حريق،مهار،طبيعي،منابع

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، لطفعلی بیرانوند عصر امروز با اشاره به آتش‌سوزی منطقه حفاظت‌ شده سفیدکوه، اظهار داشت: این حریق با تلاش نیروهای یگان حفاظت‌ منابع طبیعی، محیط‌زیست و نیروهای مردمی به‌طور کامل مهار شد.
وی با بیان اینکه سهل‌انگاری دو کوهنورد در روشن‌کردن آتش عامل حریق در جنگل‌های سفیدکوه است، اضافه کرد: نیروهای منابع طبیعی و محیط‌زیست در حال پایش برای جلوگیری از شعله‌ورشدن احتمالی این منطقه هستند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم‌آباد با بیان فرود سخت یکی از بالگردهای آب‌پاش منابع طبیعی برای مهار آتش در جنگل‌های سفیدکوه اعلام کرد: این بالگرد هم‌اکنون در دست تعمیر است.
بیرانوند ادامه داد: از یکی دیگر از بالگردها به‌دلیل شیب زیاد سفیدکوه برای مهار آتش در این منطقه استفاده نکردیم و این حریق با دمنده مهار شد.
وی اعلام کرد: مردم هرگونه آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان را برای پیشگیری از وسعت حریق با شماره‌های 1504 و 139، یگان امداد جنگل و مرتع، اطلاع دهند.
انتهای پیام/ 644/