سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سفیر ایران در لبنان: سفر عراقچی به بیروت شجاعانه بود

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | جمعه، 13 مهر 1403 - 20:41
مجتبی امانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که سفر عباس عراقچی به بیروت، شجاعانه بود و پیامد‌های مهمی برای منطقه به دنبال دارد.
خارجه،لبنان،امور،وزير،عراقچي،ايران،اماني،لبناني

«مجتبی امانی» سفیر ایران در لبنان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: سفر وزیر امور خارجه، آقای عراقچی به لبنان سفری شجاعانه و مقتدرانه بود و پیامد‌های مهم منطقه‌ای به دنبال دارد.
او افزود: «ایران همیشه نشان داده است که در شرایط سخت در کنار لبنان خواهد ماند؛ جمهوری اسلامی هرگز اجازه نخواهد داد سرنوشت منطقه توسط آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی تغییر کند».
مجتبی امانی تأکید کرد: «آینده را کشور‌های منطقه به رهبری جبهه مقاومت رقم خواهند زد».
سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در رأس هیأتی برای دیدار و گفتگو با مقامات لبنانی پیش از ظهر امروز (جمعه) ۱۳ مهرماه وارد فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بیروت شد و مورد استقبال مقام‌های ذی‌ربط لبنانی قرار گرفت.
اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امو‌ر خارجه که عراقچی را در این سفر همراهی می‌کند، هم با اشاره به ورود وزیر امور خارجه و هیأت همراه به فرودگاه بین‌المللی بیروت، عنوان کرده بود که هیأت ایرانی به ریاست وزیر امور خارجه ⁧‫‬⁩و همراهی دو نماینده مجلس و رئیس جمعیت هلال احمر، با مقام‌های عالی‌رتبه ⁧‫لبنان‬⁩ دیدار خواهند کرد.
وی همچنین اعلام کرد که محموله‌ای شامل ۱۰ تن مواد غذایی و دارویی به عنوان بخشی از کمک‌های بشردوستانه ایران، تقدیم لبنان خواهد شد.