سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سی‌ان‌ان: با گسترش جنگ، اقتصاد اسرائیل بهای سنگینی می‌پردازد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | جمعه، 13 مهر 1403 - 22:46
یک شبکه آمریکایی تایید کرد که جنگ‌طلبی رژیم تروریستی اسرائیل برای اقتصاد آن فاجعه آفریده است.
رژيم،اسرائيل،اقتصاد،اكتبر،تروريستي،جنگ

شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در گزارشی از بدتر شدن هزینه‌های اقتصادی برای رژیم تروریستی اسرائیل خبر داد و این در حالی است که تل‌آویو نزدیک به یک سال پس از ۷ اکتبر به جنگ در چندین جبهه ادامه می‌دهد.
براساس گزارش سما الاخباریه، کارنیت فلوگ، رئیس سابق بانک مرکزی این رژیم، در ۱ اکتبر به سی‌ان‌ان گفت: اگر تشدید تنش‌های اخیر به یک جنگ طولانی‌تر و شدیدتر تبدیل شود، این امر مالیات سنگین‌تری بر فعالیت‌های اقتصادی و رشد اسرائیل تحمیل می‌کند.
بر اساس بدترین برآورد موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم تروریستی اسرائیل در دانشگاه تل‌آویو، اقتصاد این رژیم ممکن است حتی بیشتر منقبض شود.
حتی در یک سناریوی معتدل‌تر، محققان همچنین می‌بینند که تولید ناخالص داخلی سرانه رژیم تروریستی اسرائیل در سال جاری کاهش می‌یابد و جمعیت مهاجران سریع‌تر از اقتصاد رشد می‌کند و استاندارد‌های زندگی کاهش می‌یابد.
پیش از ۷ اکتبر، صندوق بین المللی پول انتظار داشت که اقتصاد اسرائیل در سال جاری ۳.۴ درصد رشد کند.
اکنون انتظارات اقتصاددانان بین ۱ تا ۱.۹ درصد است.
همچنین انتظار می‌رود رشد سال آینده ضعیف‌تر از انتظارات قبلی باشد.
پیش از این نیز روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» تاکید کرده بود که با گسترش جنگ و افزایش هزینه‌های عملیات نظامی، به ویژه پس از بسته شدن در‌های ده‌ها هزار شرکت صهیونیستی، اقتصاد این رژیم در خطر شدید قرار گرفته است.
مترجم: مینا عظیمی