سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حمله مثلث مدعی به حریفان/ شرایط متفاوت استقلال، پرسپولیس و سپاهان

مهر | ورزشی | شنبه، 14 مهر 1403 - 08:40
سه تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر فوتبال کشور امروز در شرایطی به مصاف رقیبان خود می‌روند که هر کدام با وضعیت متفاوتی در هفته‌های گذشته مواجه شده‌اند اما به دنبال سه امتیاز مهم هستند.
ليگ،استقلال،برتر،تيم،پرسپوليس،بازي،دنبال،سپاهان،سرمربي،خوزست ...

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های هفته هفتم لیگ بیست و چهارم در حالی امروز با برگزاری سه دیدار مهم پیگیری می‌شود که سه مدعی قهرمانی در هر یک از این دیدارها دنبال گرفتن صدر جدول از تراکتور تبریز هستند.
پرسپولیس پس از پیروزی در دربی پایتخت تن به تساوی خانگی مقابل پاختاکور در لیگ نخبگان آسیا داد تا شیرینی برد این تیم مقابل استقلال تهران خیلی زود کمرنگ شود.
استقلال هم پس از کش و قوس‌های فراوان دیگر جواد نکونام را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود نمی‌بیند تا سهراب بختیاری زاده تا زمان اعلام سرمربی خارجی جدید این تیم هدایت آبی‌ها را بر عهده بگیرد.
سپاهان نیز پس از شکست مقابل تراکتور تبریز چیزی جز جبران امتیاز از دست رفته را دنبال نمی‌کند تا ژوزه مورایس بار دیگر دنبال استحکام جایگاه خود در رأس کادرفنی زردپوشان باشد.
پرسپولیس خسته مقابل چادرملو
حضور پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا باعث فشردگی بازی‌های این تیم در لیگ برتر فوتبال کشور نیز شده است.
آنها طی ۱۰ روز سه بازی باید انجام دهند که شرایط مطلوب بدنسازی را برای بازیکنان این تیم می‌طلبد.
سرخپوشان پایتخت پس از برد یک بر صفر مقابل استقلال تهران چنان غرق در شادی شدند که فراموش کردند باید در لیگ نخبگان هم بازی قابل قبولی را ارائه دهند.
گاریدو که سرمست از برد تاریخی مقابل استقلال بود با کمترین استراحت به بازیکنان اصلی پرسپولیس به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت تا تن به تساوی در دیدار خانگی دهند و شرایط این تیم در جدول آسیایی پیچیده‌تر شود.
حالا سرخپوشان پایتخت با وجود فشردگی بازی‌های خود چاره‌ای جز کسب پیروزی مقابل چادرملو اردکان که اولین نبرد رسمی آنها در تاریخ لیگ برتر است، ندارد.
آنها که ۱۱ امتیاز از ۵ بازی کسب کرده اند برای ماندن در کورس قهرمانی با مدعیان سنتی خود به سه امتیاز این دیدار حساس احتیاج دارند.
امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس به دلیل مصدومیت دوباره، غایب قطعی تیمش در دیدار با نماینده یزد است اما بازگشت مرتضی پورعلی گنجی و اوستون ارونوف می‌تواند بهترین خبر برای گاریدو باشد تا تیمش را راهی میدان کند.
در سوی دیگر میدان نیز چادرملو که هشت امتیاز از ۶ بازی کسب کرده است برای افزایش شانس بقای خود دنبال استفاده از انگیزه بازی کردن بازیکنانش مقابل تیم پرطرفدار پرسپولیس است تا بتواند توانایی‌های خود را به رخ بکشد.
غول کشی استقلال خوزستان ادامه دارد؟
استقلال خوزستان که تنها برد خود در ۶ بازی ابتدای فصل جاری لیگ برتر را مقابل استقلال تهران کسب کرده است به مصاف سپاهان اصفهان می‌رود.
این تیم که روند پر فراز و نشیبی را طی کرده است شاید بار دیگر انگیزه‌های خود را برای غول کشی دوباره در لیگ برتر باز پرورانده است تا سپاهان را متوقف کند.
زرد پوشان اصفهان که تحت تأثیر شکست مقابل تراکتور قرار گرفته‌اند با پیروزی پرگل چهار بر صفر مقابل استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا توانستند نشاط دوباره‌ای پیدا کنند و اعتماد به نفس خود را برای بازگشت مقتدرانه به لیگ برتر ایران کسب کنند.
ژوزه مورایس سرمربی سپاهان به خوبی می‌داند برای خروج از فشار تند و تیز منتقدان خود چیزی جز پیروزی مقابل استقلال خوزستان برایش چاره ساز نیست.
استقلال خوزستان نیز با سرمربی خارجی خود دنبال جبران شکست هفته گذشته مقابل ملوان بندرانزلی است تا رفته رفته از تیم‌های انتهای جدول فاصله گرفته و نگران سقوط نباشد.
لباس جدید استقلال مقابل ضعیف‌ترین هوادار!
استقلال تهران امروز اولین تجربه خود در فصل جاری لیگ برتر را با سهراب بختیاری زاده خواهد داشت.
استعفای جواد نکونام بالاخره از سوی هیأت مدیره باشگاه پذیرفته شد تا آنها بختیاری زاده را به عنوان مربی موقت انتخاب کنند تا با سرمربی خارجی مد نظر خود به توافق رسیده و تیم را در اختیار او قرار دهند.
حالا بختیاری زاده باید امروز هدایت تیمی را بر عهده داشته باشد که مقابل پرسپولیس در لیگ برتر و السد قطر در لیگ نخبگان باخته است.
شرایط نامطلوب استقلال در حالی امروز به مصاف هوادار می‌رود که تیم دیگر پایتخت هم حال و روز خوشی اصلا ندارد.
هوادار رکورد بی سابقه بدون گل زده در ۶ بازی ابتدایی لیگ برتر را به نام خود ثبت کرده است تا نشان دهد یکی از نامزدهای اصلی سقوط در همین هفته‌های آغازین لیگ برتر است.
با این حال هر دو تیم سه امتیاز بازی را دنبال می‌کنند تا وضعیت خود را در جدول رده بندی لیگ برتر بهبود ببخشند.
برنامه بازی‌های امروز لیگ برتر فوتبال کشور به شرح زیر است:
* پرسپولیس - چادرملو اردکان - ساعت ۱۷
* استقلال خوزستان - سپاهان اصفهان - ساعت ۱۹
* استقلال تهران - هوادار - ساعت ۲۰