سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اقدامات وزیر آموزش و پرورش در سفر به عمان چه بود؟

مهر | اجتماعی و حوادث | شنبه، 14 مهر 1403 - 08:52
وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته برای چند روز مهمان کشور عمان بود تا در اجلاس ‌های سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای جهان اسلام (آیسسکو) شرکت کند.
پرورش،آموزش،وزير،ايران،عمان،ديدار،اسلام،جهان،تشكر،ابراز،كشور ...

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) به عمان سفر کرده است با وزیر تعلیم و تربیت سلطنت عمان دیدار کرد.
وی در دیدار با خانم مدیحه بنت احمد الشیبانیه، وزیر تعلیم و تربیت سلطنت عمان، ضمن ابراز خرسندی از سفر به عمان و تشکر از میزبانی شایسته این کشور، از همکاری دولت عمان و وزارت تعلیم و تربیت این کشور با مدرسه ایرانی و ایرانیان مقیم تقدیر و تشکر کرد.‌
کاظمی همچنین از مواضع سیاسی دولت عمان نسبت به تحولات غزه و لبنان تقدیر کرده و بر ضرورت درج محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در بیانیه پایانی اجلاس تاکید کرد.
وزیر آموزش و پرورش کشورمان همچنین طرح پیشنهاد ایجاد صندوق مشترک کمک کشورهای اسلامی به دانش آموزان غزه و لبنان را مطرح و به ضرورت پیگیری موضوع از سوی آیسسکو اشاره کرد.
در این دیدار وزیر تعلیم و تربیت عمان ضمن ابراز خرسندی از دیدار و گفتگو با هیأت ایرانی، حضور دانش آموزان ایرانی در عمان را فرصتی جهت تعمیق روابط دو کشور و زمینه‌ای جهت نزدیکی دیدگاه‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف دانسته، آمادگی خود را جهت همکاری تنگاتنگ با وزارت آموزش و پرورش کشورمان ابراز داشت.
علیرضا کاظمی همچنین با سالم محمد المالکی مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای جهان اسلام (آیسسکو) دیدار کرد.
در این دیدار وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از مدیریت خوب کنفرانس و برگزاری موفق سومین نشست وزرای آموزش و پرورش کشورهای عضو آیسسکو سه پیشنهاد ارائه داد که این پیشنهادات شامل طراحی سازوکار اعطای انتخاب و معرفی سالانه برترین معلم جهان اسلام و اعطای جایزه معلم نمونه جهان اسلام، ایجاد اتحادیه علمی و فرهنگی دانش آموزان جهان اسلام و المپیاد علمی آموزشی دانش آموزان جهان اسلام است.
وی در ادامه از سالم محمد المالکی دعوت کرد به ایران سفر کند و از نزدیک با تجربیات و پیشرفت‌های آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران آشنا شود.
سالم المالکی نیز در این دیدار از حضور فعال و مؤثر هیأت ایرانی و سخنرانی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در این نشست تشکر و قدردانی کرد و با اشاره به سوابق و تجربیات زیسته وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد که دوره جدید توأم با پیشرفت‌های عمیق و تحول آفرین در آموزش و پرورش ایران باشد و از پیشنهادات وزیر آموزش و پرورش ایران استقبال کرد.
وی همچنین ضمن تشکر از دعوت وزیر آموزش و پرورش ایران ابراز امیدواری کرد که بزودی با حضور در کشور ایران با تجربیات ارزنده آموزش و پرورش ایران آشنا شود.