سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برنامه‌های استاندار جدید همدان در روزهای آغازین+ تصویر - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 14 مهر 1403 - 08:53
استاندار همدان ضمن تجدید میثاق با شهدا، از آرامگاه بوعلی سینا و محوطه تاریخی و جهانی هگمتانه بازدید کرد و گفت: در راستای توسعه استان برنامه های متعددی با محوریت گردشگری تعریف شده و بازدید امروز با هدف ایجاد و تقویت زیرساخت های این حوزه انجام شد.
همدان،استان،استاندار،گردشگري،بازديد،تاريخي،توسعه،محوطه،هگمتا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حمید ملانوری‌شمسی، استاندار همدان پس از انجام مراسم معارفه که در شامگاه چهارشنبه 11 مهرماه انجام گرفت، آغاز فعالیت‌های خود را از پنجشنبه با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان همدان رقم زد و همچنین در بیست و نهمین مجمع فرماندهان و مسئولان پیشکسوت جهاد و شهادت استان حضور یافت.
استاندار همدان در روزی که گذشت نیز با علم به اینکه یکی از اهداف اصلی توسعه، گردشگری در همدان است برای شناخت ظرفیت‌های همدان و آشنایی با این حوزه گام برداشت.
تجدید میثاق استاندار همدان با شهدا
جمعه 13 مهرماه نیز استاندار همدان به همراه معاونان خود و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، ضمن حضور در گلزار شهدای شهر همدان با آرمان‌های امام راحل(ره)، شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، سلامت و امنیت پیمانی دوباره بست.
بازدید استاندار همدان از آرامگاه حکیم شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا
در برنامه دیگر حمید ملانوری شمسی به همراه معاونان خود و مدیرکل میراث‌فرهنگی استان از محوطه آرامگاه حکیم شیخ‌الرئیس ابوعلی‌سینا بازدید و به مقام شامخ این دانشمند بزرگ ادای احترام کرد.
استاندار همدان همچنین در حین بازدید از محوطه آرامگاه حکیم شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا به صورت چهره‌به‌چهره با مردم دیدار و گفت‌وگو کرد.
حضور استاندار همدان در مراسم عبادی، سیاسی نماز جمعه
همچنین ملانوری شمسی به همراه جمع کثیری از مردم دارالمؤمنین و دارالمجاهدین در مراسم عبادی، سیاسی نماز پرصلابت جمعه به امامت آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در استان شرکت کردند.
بازدید استاندار همدان از محوطه تاریخی و جهانی هگمتانه
استاندار همدان با همراهی معاونین خود و عباس صوفی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مدیر‌کل میراث فرهنگی، رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان و تعدادی از فعالان حوزه میراث فرهنگی از محوطه تاریخی و جهانی هگمتانه بازدید کرد.
ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی استان همدان؛ محور توسعه گردشگری
استاندار همدان در حاشیه بازدید از محوطه تاریخی و جهانی هگمتانه، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی توسعه گردشگری در همدان، ایجاد اشتغال و تولید ثروت برای استان است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم با جذب گردشگران داخلی و خارجی، این اهداف محقق شود و در عین حال، معرفی جدی و شایسته‌ای از جاذبه‌های این منطقه شکل بگیرد.
حمید ملانوری‌شمسی عنوان کرد: استان همدان با برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان، به ویژه غار علیصدر، محوطه جهانی هگمتانه، آرامگاه بوعلی‌سینا و باباطاهر به عنوان یکی از شاخص‌ترین مقاصد گردشگری کشور شناخته می‌شود.
وی بیان کرد: مجموعه‌های تاریخی همچون "هگمتانه" که به تازگی به ثبت جهانی رسیده، فرصت‌های بزرگی را برای توسعه صنعت توریسم در استان فراهم کرده و می‌تواند نقش کلیدی در توسعه گردشگری استان ایفا و توجه گردشگران بین‌المللی را به خود جلب کند.
استاندار همدان گفت: در راستای توسعه استان همدان، برنامه‌های متعددی با محوریت گردشگری تعریف شده و بازدید امروز از مجموعه‌های تاریخی نیز با هدف پیگیری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تقویت این حوزه انجام شد.
ملانوری با بیان اینکه توسعه آینده استان همدان به محور گردشگری وابسته است، افزود: با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و پیگیری‌های لازم، همدان می‌تواند به یکی از مقاصد برجسته گردشگری در کشور و منطقه تبدیل شود.
انتهای پیام/