سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۶۰ ناظر شرعی بر مراکز تولید محصولات غذایی هرمزگان نظارت می‌کنند

مهر | استان‌ها | شنبه، 14 مهر 1403 - 11:01
بندرعباس- مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: ۶۰ ناظر شرعی بر مراکز تولید محصولات غذایی هرمزگان نظارت می‌کنند.
غذاي،حلال،شرعي،نقش،غذايي،قرآن،نفر،استان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه‌ای پیش از ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) دو امانت گرانبها تحت عنوان کتاب خداوند و عترت در میان ما قرار داشت که اگر نگاهی به قرآن و روایات داشته باشیم می‌توانیم به نقش غذای حلال پی ببریم.
وی افزود: انسان دارای دو بعد جسمانی و روحانی است و غذای حلال نقش بسزایی در رشد این ابعاد دارد.
حمزه‌ای تاکید کرد: در قرآن کریم ۱۱۰ بار کلمه رزق و طعام تکرار شده است و این نشان از اهمیت غذای حلال در زندگی انسان‌ها است و یکی کارهای مکرر امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در دوران حکومت رسیدگی به امور غذایی مردم مخصوصاً در حوزه آبزیان بود.
وی عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی تنها دستگاه اجرایی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن نماینده دارند و علت آن نیز نقش این وزارتخانه در غذای مردم است.
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان تأکید کرد: در کشتارگاه‌ها ۴۰ نفر ذابح آموزش دیده وجود دارد که کار ذبح شرعی را با رعایت تمام موازین انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: در بحث نظارت شرعی نیز ۶۰ نفر ناظر شرعی در مجموعه کشتارگاه‌های استان و مراکز عمل آوری، سردخانه و اسکله‌های تخلیه و بارگیری مواد غذایی فعال هستند.