سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۳۲ میلیارد تومان برای بهسازی راه های عشایری ایلام اختصاص یافت

مهر | استان‌ها | شنبه، 14 مهر 1403 - 12:41
ایلام-مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: در سال جاری ۳۲ میلیارد تومان برای بهسازی راه های عشایری ایلام اختصاص یافته است.
عشايري،جامعه،ايلام،استان،زمينه،عشاير،امور

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد خانزادی صبح روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: در زمینه انتقال پرونده نفت و گاز به استان ایلام پارسال ۳۶ میلیارد تومان به اداره کل امور عشایری ابلاغ شده است.
وی بیان کرد: برای بهسازی راه‌های عشایری و امسال هم در شش ماهه نخست ۳۲ میلیارد تومان ابلاغ شده ولی باز هم معتقدیم مشکلات جامعه عشایری در زمینه راه‌ها بیشتر از اینهاست و باید اعتبارات بیشتری داده شود.
مدیرکل امور عشایری ایلام عنوان کرد: با وجود محرومیت‌های جامعه عشایری، این حمایت‌ها کافی نیست، عشایر جامعه اول است هر چند بعضی‌ها معتقدند جامعه سوم هستند، از عشایر است که به شهرها می رسیم و باید اعتباراتی که برای عشایر در نظر می‌گیرند بر اساس آن خروجی و بازدهی باشد که این جامعه مولد دارد.
خانزادی بیان کرد: در زمینه نهاده‌های دامی برای اولین بار از جامعه عشایری حمایت شد و برای مدت چهار ماه تنفس در ازای هر راس دام ۱۸۰ کیلو نهاده دامی (جو به مدت چهار ماه) در اختیار عشایر قرار داده شده است.
وی تصریح کرد: بالغ بر ۳۰ هزار راس دام که تعهد امور عشایری استان بود که این محقق شده است.
مدیرکل امور عشایری استان ایلام افزود: در زمینه تسهیلات به جامعه عشایری، استان ایلام رتبه اول را داراست، پارسال ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای حمایت از جامعه عشایری در زمینه ایجاد شغل و یا تثبیت شغل به این جامعه ارائه شده است.