سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حمایت کمیته امداد استان تهران از ۳۹ هزار و ۲۷۶ سالمند

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | شنبه، 14 مهر 1403 - 12:47
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گفت: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۲۷۶ سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند.
حمايت،سالمند،نفر،سالمندان،امداد،كميته،استان

حسین فتح آبادی ضمن گرامیداشت هفته ملی سالمند، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۲۷۶ نفر سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند.
این رقم ۳۲ درصد جمعیت تحت حمایت را تشکیل می‌دهد.
وی افزود: از مجموع ۳۹ هزار و ۲۷۶ نفر سالمند تحت حمایت،۷۶درصد بانوان یعنی ۳۰ هزار و ۳۵ نفر و ۹ هزار و ۲۴ نفر مردان سالمند هستند.
فتح آبادی با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۸۲۳ سالمند در سنین ۶۰ تا ۷۴ سال از خدمات کمیته امداد استان تهران بهره‌مند هستند، بیان کرد: ۱۲ هزار و ۹۵۷ نفر در سنین ۷۵ تا ۹۰ و ۱۴۹۶ نفر از این تعداد در سنین بالای ۹۰ سال هستند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران، ادامه داد: همچنین ۷۱ نفر از سالمندان تحت حمایت از بیماری خاص و ۵۶۶ نفر از بیماری‌های صعب العلاج رنج می‌برند که نیازمند رسیدگی بیشتر در خدمات بهداشتی و درمانی هستند.
وی با بیان اینکه ۱۵۷۹ سالمند تحت حمایت ساکن روستا‌ها هستند، عنوان کرد: ۳۷ هزار و ۶۸۸ نفر از سالمندان در شهر‌های استان تهران ساکن هستند.
فتح آبادی به برنامه‌های این نهاد به مناسبت هفته ملی سالمند اشاره کرد و گفت: علاوه بر کمک‌های مستمر در طول سال، به صورت ویژه به مناسبت هفته ملی سالمند نیز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای سالمندان تحت حمایت اختصاص داده شد که در قالب کارت هدیه و یا بسته‌های حمایتی و بهداشتی به این عزیزان اهداء شد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران، اضافه کرد: همچنین ۲۲ سالمند تحت حمایت به منظور شرکت در همایش ملی روز سالمند به مشهد مقدس اعزام شدند.
وی به نیاز‌های اساسی سالمندان تحت حمایت اشاره کرد و گفت: تأمین هزینه‌های درمانی، تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی بهداشتی از جمله نیاز‌های ضروری سالمندان تحت حمایت است که نیکوکاران گرامی می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیاز‌ها به سالمندان تحت حمایت کمک کنند.