سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

از آیین یوم الناصفه تا محفل قرآنی ابناء المقاومه در حرم رضوی

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 14 مهر 1403 - 12:53
به همت مدیریت زائران غیرایرانی حرم رضوی، آیین سنتی «یوم الناصفه» با حضور 14 کودک و نوجوان از کشور های عربی در حرم مطهر رضوی برگزار شد. همچنین کودکان و نوجوانان رضوی با حضور در محفل قرآنی "ابناء المقاومه" یاد و نام شهید سیدحسن نصرالله را گرامی داشتند.
كودكان،مقاومت،محفل،رضوي،قرآني،نوجوانان،سيد،شهيد،نصرالله،مطهر ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حجت‌الاسلام سیدمحمد ذوالفقاری، مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی گفت: مراسم «یوم الناصفه» که به عنوان یک سنت در کشورهای عربی شناخته می‌شود، فرصتی را برای کودکان فراهم می‌آورد تا به پاس ارادت به اهل بیت(ع) با دوستان و بستگان خود دیدار کرده و به یکدیگر شادباش بگویند.
وی افزود: این اقدام جدید و خلاقانه ما، به مناسبت سالروز میلاد منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) توسط جمعی از کودکان و نوجوانان از 14 ملیت مختلف به صورت گروهی اجرا شد.
این کودکان در حالی که لباس‌ و پوشش محلی خود را به تن داشتند، چند دقیقه‌ای خدمت برخی مسئولین آستان قدس ‌رسیدند تا ضمن عرض تبریک و شادباش میلاد امام زمان(عج) از زحمات و تلاش‌های آنها در حرم مطهر تقدیر و تشکر کنند.
حجت‌الاسلام ذوالفقاری گفت: در این برنامه پس از ذکر صلوات و مدح اهل بیت(ع)، کودکان کیسه‌های کوچک حاوی شیرینی و شکلات از میزبان دریافت ‌کردند، که نمادی از دوستی و محبت در میان آن‌هاست.
وی تاکید کرد: این جشن نه تنها به ترویج فرهنگ اسلامی و محبت به اهل بیت (ع) کمک می‌کند، بلکه گامی مؤثر در جهت تربیت دینی کودکان و نوجوانان غیرایرانی به شمار می‌آید و تجربه‌ای بی‌نظیر از عشق و وحدت میان مسلمانان را به تصویر می‌کشد.
محفل قرآنی "ابناء المقاومه" میزبان کودکان و نوجوانان رضوی شد
کودکان و نوجوانان رضوی با حضور در محفل قرآنی "ابناء المقاومه" یاد و نام سید مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله را گرامی داشتند؛ این محفل قرآنی به همت اداره دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی و با حضور کودکان و نوجوان زائر و مجاور به منظور بزرگداشت مقام پرچمدار جبهه مقاومت، دبیر کل حزب الله لبنان شهید سیدحسن نصرالله و یاران شهیدش برگزار شد.
کودکان و نوجوانان در این محفل قرآنی در حالی که سربندهایی با عنوان لبیک یا خامنه‌ای بر سر داشتند، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند و حمایت خود از جبهه مقاومت را اعلام کردند.
در این محفل باشکوه که مزین به نور قرآن بود، قاریان نوجوان؛ محمد اسماعیلیان و محمدرضا شفیعی آیاتی از کلام‌الله مجید را با صوتی زیبا قرائت و سپس گروه تواشیح نوجوانان پسر با عنوان نورالرضا(ع) سرودی حماسی با موضوع مقاومت اجرا کردند.
اجرای برنامه پرده‌خوانی با موضوع مقاومت و شرح رشادت‌های رزمندگان جبهه مقاومت، اجرای مسابقه قرآنی و اهدای جوایز متبرک فرهنگی به برگزیدگان و اجرای سرودهای حماسی از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی بود.
گفتنی است؛ این محفل قرآنی با حضور پرشور کودکان و نوجوانان رضوی در محل دارالتفسیر حرم مطهر رضوی واقع در مقبره شیخ طبرسی جنب باغ رضوان برگزار شد.
گردهمایی زائران افغانستانی در ویژه‌برنامه «در امتداد مقاومت»
به مناسبت شهادت مظلومانه سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله مراسمی با حضور جمعی از بانوان حوزوی زائر و مجاور از کشور افغانستان و پاکستان در رواق غدیر برگزار شد.
حجت‌الاسلام دکتر سید جواد وحیدی، رئیس بنیاد فرهنگی و اجتماعی افغانستانی‌های مقیم مشهد مقدس و رئیس مدرسه علمیه امامیه هرات در این ویژه‌برنامه از دبیرکل حزب‌الله لبنان، شهید سید حسن نصرالله با عنوان رهبری شجاع، عادل و صادق یادکرد و گفت: این مجاهد نستوه هرگاه وعده‌ای می‌داد و یا تهدیدی می‌کرد همه باور داشتند که آن را عملی می‌کند.
وی بیان کرد: یکی از وعده‌های او این بود که ما تا آخر کنار فلسطین خواهیم ماند و همه شاهد بودیم که بر خلاف برخی از کشورها مسلمان منطقه، تا پای جان بر سر این عهد، وفادار بود.
رئیس بنیاد فرهنگی و اجتماعی افغانستانی‌های مقیم مشهد افزود: شهید سید حسن نصرالله تنها یک روحانی و یک‌عالم دینی نبود، بلکه یک رهبر سیاسی و یک فرد تأثیرگذار در جامعه هم بود و در طول عمر بابرکت خود همواره منشأ خیر و برکات بسیاری برای امت اسلامی بود.
وی یادآور شد: این شهید والامقام در جوانی مسئولیت دبیر کلی حزب الله لبنان را بر عهده گرفت و در آن زمان حزب الله تنها یک گروه کوچک چریکی بود که در عرصه سیاسی و نظامی نفوذی نداشت ولی در زمان شهادت او حزب الله به یک ارتش منظم کلاسیک با پیشرفته‌ترین امکانات تسلیحاتی و نظامی تبدیل شده بود.
گفتنی است؛ اجرای سرود حماسی توسط گروه سرود بین‌المللی خورشید هشتم و اجرای برنامه مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه در حرم مطهر رضوی بود.
انتهای پیام/282