سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انتقاد استاندار گیلان از بی‌توجهی به برنجکاران‌ - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 14 مهر 1403 - 12:53
استاندار گیلان با بیان اینکه پنجاه درصد گیلانیان از راه کشاورزی درآمد خود را تامین می کنند، گفت: متاسفانه هزینه های تولید برای کشاورز بسیار بالاست و این مسائل و مشکلات منجر به آسیب های اجتماعی، فرار از استان، تبدیل شدن به پیرترین استان کشور می شود.
مشكلات،استان،گيلان،استاندار،رشت،گردشگري،كشاورزي،درآمد،منابع، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، هادی حق‌شناس استاندار گیلان امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید در سالن ناجا رشت با اشاره به اینکه دولت‌ها همواره با کمبود منابع و اعتبار مواجه بوده‌اند اظهار داشت: تنها با تکیه بر منابع دولتی نمی‌توان مشکلات را حل کرد.
وی با اشاره به معضلات استان گیلان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در بحث پسماند، تالاب انزلی و گردشگری و کشاورزی گفت: تالاب انزلی مقصد فاضلاب 30 درصد جمعیت استان است و مشکلات ناشی از زباله سراوان و رودخانه‌های رشت هم در سالیان سال وجود داشته اما تنها با منابع دولتی نمی‌توان این مشکلات حل کرد.
استاندار گیلان از مشکلات اسکان برخی گردشگران و نواقص زیرساخت‌های گردشگری استان سخن گفت و تصریح کرد: استان‌ها با استقبال از گردشگران و برطرف کردن مشکلات زیرساختی به‌دنبال کسب درآمد و ثروت برای استان هستند اما در گیلان به دلیل مشکلات شبکه حمل و نقل عمومی، هتل و بوم‌گردی وعدم وجود زیرساخت‌های مناسب گردشگری، در کسب درآمد برای استان موفق نبوده‌ایم.
حق شناس با بیان اینکه استان گیلان بیشترین میزان بارندگی را دارد اما در برخی فصول سال و در برخی مناطق، با تانکر به مردم آب رسانده می‌شود، افزود: باید فکر اساسی برای رفع این گونه مشکلات داشته باشیم و تصمیم بگیریم.
وی با اشاره به اینکه بیش از 200 کشور دنیا برای رفع مشکلات خود به درستی از علم اقتصاد استفاده کردند، بیان کرد: استانداران می‌آیند و می‌روند اما این آمدن‌ها باید فایده‌ای برای مردم داشته باشد و برای گیلان باید اقدامات اساسی انجام شود قبل از اینکه نسل فعلی به‌خاطر مشکلات معیشتی و آسیب‌های اجتماعی صدمه بیشتری ببیند.
استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان می‌تواند مهد دانشکده‌های دریایی و توجه به صنعت دریامحور باشد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های صنعت دریامحور می‌توانیم گام‌های قابل توجهی در جهت رشد و پیشرفت استان برداریم؛ گیلان دارای مرز دریایی، زمینی و هوایی است اما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌های برای رشد استان به خوبی استفاده کنیم.
حق‌شناس با تاکید بر ضرورت حمایت ویژه از تولیدکنندگان و برنجکاران گیلانی تصریح کرد: به خودروسازان که می‌رسیم بحث حمایت از تولیدکننده مطرح می‌شود اما به برنج که می‌رسیم حمایت از مصرف‌کننده مطرح می‌شود در حالی که باید توازن ایجاد شود به‌طوری‌که هم به‌ نفع تولیدکننده و هم مصرف‌کننده باشد تا مردم کشاورزی را رها نکنند.
وی با بیان اینکه 50 درصد گیلانیان از راه کشاورزی درآمد خود را تامین می‌کنند، افزود: متاسفانه هزینه‌های تولید برای کشاورز بسیار بالاست و این مسائل و مشکلات منجر به آسیب‌های اجتماعی، فرار از استان، تبدیل شدن به پیرترین استان کشور می‌شود و لذا باید نظام مسائل به درستی تبیین شود و همه باهم در سایه وفاق ملی و همدلی دستگاه‌ها در توجه به اولویت‌ها به جمع‌بندی برسیم و رضایت مردم را جلب کنیم.
انتهای پیام/.