سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

23000 خانوار سالمند زیر چتر حمایتی کمیته امداد خراسان جنوبی

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 14 مهر 1403 - 12:53
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: 23 هزار  خانوار سالمند در قالب 30 هزار و 800 نفر تحت حمایت این نهاد هستند و خدمات حمایتی به آنها ارائه می شود.
سالمندان،حمايت،سالمند،ارائه،امداد،نهاد،كميته،نفر،نيكوكاري،مر ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدرضا حسینی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احسان به والدین و سالمندان سفارش مؤکد قرآن است و رویکرد کمیته امداد از ریشه دینی و اهداف این نهاد برگرفته از تعالیم انسان‌ساز قرآن است.
23 هزار خانوار سالمند در قالب 30 هزار و 800 نفر تحت حمایت این نهاد هستند و خدمات حمایتی به این افراد سالمند ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه کمیته امداد خدمات متنوعی به مددجویان سالمند تحت حمایت بر اساس نوع نیاز آنها ارائه می‌کند، تصریح کرد: این نهاد در تلاش است با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی استان و همراه کردن مسئولان و مؤسسات و مراکز نیکوکاری و مشارکت حامیان و خیران خدمات بیشتری به سالمندان تحت حمایت ارائه کند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره به برخی از برنامه‌های این نهاد در هفته تکریم منزلت سالمندان، بیان کرد: علاوه بر کمک‌های مستمر در طول سال به صورت ویژه در هفته تکریم از منزلت شامخ سالمندی با برگزاری همایش تجلیل از سالمندان در بشرویه و اهدای یک دستگاه اکسیژن‌ساز در عشق آباد به بیمار دچار عارضه ریوی سالمند را انجام دادیم.
حسینی با اشاره به اعزام 120 نفر از سالمندان به اردوی یک روزه به رزگ در هفته سالمندان افزود: امسال 129 سالمند به پیاده روی اربعین رفتند و 21 نفر هم در قالب کاروانی به زیارت کربلای معلی مشرف شدند.
افزون بر این از ابتدای امسال 49 سالمند تحت عنوان اردوی شوق زیارت به مشهد اعزام شدند و 625 نفر از سالمندان در کارگاه‌های آموزشی ویژه سالمندان شرکت کردند.
وی با اشاره به واگذاری گفت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی،کوتاه‌کردن فرآیند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و...
پرونده 17 هزار و 804 سالمندان تحت حمایت این نهاد به 69 مرکز نیکوکاری واگذار شده است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بر شمرد و تصریح کرد: خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر، رفع مشکلات نیازمندان و تأمین نیازهای آنها و کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان از دیگر اهداف واگذاری پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری است.
ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوب‌تر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.
انتهای پیام/ 252