سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیش بینی وقوع گرد و خاک در خوزستان

مهر | استان‌ها | شنبه، 14 مهر 1403 - 14:24
اهواز - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: احتمال وقوع گرد و خاک موقتی و محلی در مناطق جنوبی و غربی و تا حدودی مرکزی استان وجود دارد.
اواخر،جنوبي،مناطق،زاري،سبزه،سانتيگراد

محمد سبزه زاری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش یابی، طی امروز شنبه، وزش باد در مناطق جنوبی و غربی و تا حدودی مرکزی استان به صورت متوسط همراه با تندباد لحظه‌ای خواهد بود و احتمال وقوع گرد و خاک موقتی و محلی در این مناطق وجود دارد.
وی گفت: از اواخر وقت فردا یکشنبه تا اواخر هفته با جنوبی شدن جریانات جوی شاهد افزایش رطوبت در مناطق ساحلی و جنوبی و غربی و مرکزی خواهیم بود.
مدیر کل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته شوش با ۳۸.۴ و ایذه با ۱۱.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده است، افزود: شمال خلیج فارس نیز تا اواخر وقت امروز مواج است.
به گفته سبزه زاری؛ حداکثر دمای اهواز در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۷.۲ و حداقل به ۲۱.۵ درجه سانتیگراد رسید.
بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده است که از دیروز جمعه تا اوایل هفته جاری، کاهش ۲ تا ۴ درجه‌ای دما مورد انتظار است.