سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افزایش ۲۰۰ میلیون متر مکعبی تولید گاز در کشور با کمک دولت

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | شنبه، 14 مهر 1403 - 14:30
دبیرکل انجمن کارفرمایی صنایع پتروشیمی گفت: اگر تفاهم‌نامه وزارت نفت با دولت به نتیجه برسد، ۲۰۰ میلیون متر مکعب در روز به تولید گاز کشور افزوده می‌شود.
پتروشيمي،گاز،صنايع،كشور،كارفرمايي،انجمن،ايران،تفاهم،دبيركل

احمد مهدوی ابهری دبیركل انجمن كارفرمایی صنایع پتروشیمی ایران در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد گفت: برای رفع ناترازی گاز و انرژی در كشور دو راه بیشتر وجود ندارد راهكار نخست سرمایه گذاری در میادین جدید و راهكار دوم صرفه جویی و بهینه مصرف كردن است.
دبیركل انجمن كارفرمایی صنایع پتروشیمی ایران گفت: كشور در هر دو مسیر باید به سمت جلو حركت كند بنابراین نمی توان یكی را انجام داد و دیگری را به حال خود رها كند.
وی افزود: انجمن کارفرمایی صنایع پتروشیمی سال‌های سال به دنبال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بالا دست صنعت نفت بود، متاسفانه زمینه چنین اقدامی در كشور به دلایلی فراهم نمی شد ولی خوشبختانه در دولت سیزدهم توافق شد كه این كار انجام شود.
دبیركل انجمن كارفرمایی صنایع پتروشیمی ایران گفت: چند ماه پیش ۱۰ تفاهم نامه با وزارت نفت به امضا رسید.
برای اجرای این تفاهم نامه‌ها به هشت میلیارد دلار سرمایه نیاز است.
اگر دولت کمک كند این تفاهم نامه هرچه زودتر به نتیجه برسد نزدیک به ۲۰۰ میلیون متر مكعب در روز می تواند به تولید گاز كشور در آینده اضافه شود.
دبیر كل انجمن كارفرمایی صنایع پتروشیمی ایران گفت: این اقدام نه تنها به رفع ناترازی گاز و برق در كشور كمک خواهد كرد بلكه خوراک پایدار برای واحدهای پتروشیمی ایجاد می‌كند تا در فصل زمستان تولید این واحدها متوقف نشود.
وی افزود: گاز صنایع بزرگ در فصل سرد سال برای تامین گاز واحدهای مسكونی قطع می شود.
قطعی گاز موجب كاهش تولید، صادرات و همینطور تقلیل ارز آوری در كشور خواهد شد.
وی یادآورشد: این حركت با نگاه به آینده آغاز شده و امید می رود دولت چهاردهم نیز در این زمینه در حد توان كمک كند تا پروژه‌ها با سرعت هرچه بیش‌تر به نتیجه برسند.
خبرنگار:رضا زارع