سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جزئیات جدیدی از سرنوشت صفی الدین/پهپادهای اسرائیلی مانع امدادگران

مهر | بین‌الملل | شنبه، 14 مهر 1403 - 18:17
یک منبع لبنانی جزئیات جدیدی را درباره سرنوشت رئیس شورای اجرایی حزب الله پس از حمله اخیر به منطقه المریجه فاش کرد.
صفي،الدين،هدف،قرار،اسرائيل،حمله،حزب،الله

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع لبنانی در گفتگو با شبکه الجزیره با اشاره به اینکه ارتباط هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله با حزب الله قطع شده است، افزود: صفی الدین هنگامی که اسرائیل منطقه المریجه را هدف قرار داد در مقری زیر زمینی قرار داشت.
منبع مذکور بیان کرد: پهپادهای اسرائیلی از روز جمعه تیم های امدادی را هدف قرار می دهند و مانع از رسیدن به منطقه مورد نظر می شوند.
رایزنی های بین المللی در جریان است تا به تیم های امدادی اجازه حضور در مکان حمله داده شود اما اسرائیل به طرفهای بین المللی اعلام کرده است که اجازه ورود تیم های نجات به محل حمله در منطقه المریجه را نمی دهد.
پیش از این نیز منابع صهیونیست مدعی شدند: برآوردها حاکی از این است که صفی الدین در جریان حمله ترور شده یا پس از آن دچار خفگی شده است.
این منابع صهیونیست در روایتی دیگر اعلام کردند: برآوردها درباره ترور صفی الدین هنوز شکننده است زیرا اسرائیل شواهدی قطعی در این زمینه پیدا نکرده است.
از سوی دیگر شبکه الجدید لبنان گزارش داده بود: صلیب سرخ لبنان و نیروهای دفاع مدنی و امدادی از ارتش لبنان اجازه یافته اند که به المریجه، محلی که اواخر پنجشنبه و اوایل جمعه مورد هدف قرار گرفت، وارد شوند اما رسیدن به محل مورد نظر به علت حملات پهپادی اسرائیل دشوار است.
برخی منابع امنیتی نیز به این شبکه لبنانی اعلام کرده بودند: حزب الله تاکنون خبری از سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله در دست ندارد و همه اطلاعات واصله درباره سرنوشت صفی الدین قابل اطمینان نیست زیرا امکان دسترسی به محل هدف قرار گرفتن وجود ندارد.
این در حالی است که پیش از این کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که هدف حمله اخیر این رژیم به ضاحیه سید هاشم صفی الدین بوده است.