سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حضور فعال ۵۰۰ معدنکار در نمایشگاه بین المللی سنگ نیم ور محلات

مهر | استان‌ها | شنبه، 14 مهر 1403 - 20:52
محلات- فرماندار شهرستان محلات گفت: در نمایشگاه بین المللی سنگ ایران، نیم ور محلات ۵۰۰ معدنکار و صنایع سنگ حضور فعال دارند.
نمايشگاه،سنگ،رونق،صادرات،صنعت،اشاره،تركيان،شاهد،حضور،توجه

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ترکیان عصر شنبه در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیم‌ور با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های متعدد برگزاری نمایشگاه، اظهار کرد: نمایشگاه شانزدهم در وسعتی بالغ بر ۱۲۰ هزار مترمربع برگزار خواهد شد و بالغ بر ۴۰ هزار تن سنگ کوپ در حدود ۸۰ هزار مترمربع به نمایش در می‌آید که در مقایسه با نمایشگاه پیشین از نظر حجم سنگ و فضا، افزایش یافته است.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی نمایشگاه، ادامه داد: با توجه به دسترسی مطلوب به کشورهای اروپایی، پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از این نمایشگاه شود و با اقدامات انجام شده، شاهد رونق نمایشگاه و توسعه صادرات سنگ باشیم.
ترکیان تصریح کرد: در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ معدنکار و شرکت حضور خواهند که موجب آشنایی بازدیدکنندگان مردمی با توانمندی‌های شهرستان می‌شود و حضور بازدیدکنندگان تخصصی در حوزه‌های مختلف می‌تواند موجب رونق این صنعت شود و چنانچه کیفیت مطلوب در کنار بازاریابی مناسب قرار گیرد، رونق صادرات دور از انتظار نخواهد بود.
وی با اشاره به محدودیت بازار داخلی سنگ، گفت: امروزه صادرات در حوزه سنگ حرف اول را می‌زند و با توجه محدودیت ساخت و ساز در کشور، باید به صادرات توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوان شاهد رونق این صنعت بود که از دستگاه‌های دولتی نیز انتظار می‌رود محدودیت‌های صنعت سنگ در حوزه‌های مختلف را برطرف کنند.
وی گفت: استانداران، شهرداران و برخی از پیمانکاران فعال در حوزه ساخت و ساز انبوه به ویژه در طرح‌های ملی مسکن نیز دعوت شده‌اند و تلاش شده تا نمایشگاه به بستری برای حضور فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف سنگ و معدن باشد تا با بهره‌مندی از بازارهای موجود در سطح کشور، در نهایت شاهد رونق صنعت سنگ منطقه باشیم.
ترکیان با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد دو زیرگذر در محدوده نمایشگاه و جاده محمدآباد، افزود: قرارداد اولیه زیرگذر اول بسته شده و امید می‌رود طی یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.