خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 15 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خودکفایی 90 درصدی در حوزه محصولات دامپزشکی تا 4سال آینده

تسنیم | اقتصادی | شنبه، 14 مهر 1403 - 22:53
وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس تکلیف قانونی باید در حوزه دامپزشکی تا 4 سال آینده به خودکفایی برسیم که به حمایت و خدمات جامعه دامپزشکان کشور نیاز جدی داریم.
دامپزشكي،قزلجه،دامي،نوري،مرتبط،سلامت،محصولات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم غلامرضا نوری قزلجه امروز در مراسم روز ملی دامپزشکی اظهارداشت: دامپزشکی17 میلیون تولیدات دامی و حدود 14 میلیون تن واردات این محصولات ره نظارت و پایش می‌کند و یکی از بخش های است که در کشور به خوبی به وظایف خود عمل کرده است.
وی با بیان اینکه پیشگیری بسیار با صرفه تر از درمان است که سازمان دامپزشکی نیز قدم های خوبی در این خصوص برداشته است گفت: در همین شهر تهران با دام های مواجه هستیم که اگر به سلامت آنها بی توجهی شود سلامت انسان را به مخاطره می اندازد و اقتصاد روستا و خانوار روستایی نیز مرتبط با فعایت دامپزشکی است.
وی تصریح کرد: 25 درصد ارزش افزوده محصولات دامی به فعایت های دامپزشکی مرتبط است که نشان دهنده نقش آن در امنیت غدایی و اقتصاد کشور است.
نوری قزلجه گفت: کنترل بیماری های و کاهش تلفات و افزایش بهره وری و تولید واکسن های داخلی از جمله خدمات ارزنده دامپزشکی است.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در هدف گذاری ها واگذاری امور به بخش خصوصی است و در بخش های که سود آوری بیشتری ایجاد می شود باید به بخش خصوصی واگذار شود.
انتهای پیام/