خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 15 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اربعین نماد سیاسی شیعه و هدایتگر مسیر است

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 15 مهر 1403 - 07:24
تهران- استاندار تهران با اشاره به اینکه همه عالم در فضا و مکتب حسینی(ع) مورد توجه هستند، گفت: اربعین نماد سیاسی شیعه و هدایتگر مسیر است.
اربعين،شيعه،توجه،فخاري،حسيني،مسير،تهران

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری شامگاه شنبه در آئین معنوی و مراسم تقدیر از خادمان اربعین حسینی (ع) که با حضور کمیته‌های مختلف اربعین در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: همه کسانی که به طور مستقیم و حضوری و غیرمستقیم و غیرحضوری در اربعین خدمت کردند شایسته تقدیر هستند.
فخاری بیان کرد: اربعین نماد سیاسی شیعه و هدایتگر طی طریق و ادامه مسیر است.
استاندار تهران گفت: آنچه در اربعین به عنوان نماد سیاسی شیعه به نظر می‌رسد این است که امت شیعه در مسیر پرجنب و جوش و خروش جریان نهضت کربلا قرار گرفته اند.
فخاری با اشاره به اینکه ما همواره به دنبال بهانه هستیم که در رکاب رسیدن به وعده و قیام بزرگ که به منجر به آزادی بشر می‌شود در تلاش باشیم، افزود: استمرار این حضور توجه به آثار وضعی اربعین است که چگونه شکل می‌گیرد و توسعه می‌یابد و اثر وضعی خود را در عالم بشریت می‌گذارد.
وی عنوان کرد: آنچه در اربعین رخ می‌دهد مختص شیعه نیست و در سایر ادیان هم مورد توجه است و همه عالم در فضا و مکتب حسینی مورد توجه هستند و به این مقام و منزلت توجه می‌کنند.
استاندار تهران بیان کرد: سعادت همه ما بود که برای خدمت به زوار اربعین حسینی (ع) انتخاب شویم و در این مسیر قدم برداریم و پا در راه اخلاص بگذاریم و خادمین خوبی هم برای اباعبدالله باشیم.