خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 15 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جوجه ریزی بیش از 3 میلیون قطعه ای در کرمانشاه

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 15 مهر 1403 - 07:52
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه، گفت: در 6 ماه ابتدایی امسال جوجه ریزی به تعداد سه میلیون و 686 قطعه در 81 واحد شهرستان کرمانشاه انجام شده است.
كرمانشاه،غذايي،شهرستان،صنعت،افزايش،طيور،كريمي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، کامران کریمی، اظهار داشت: در 6 ماه ابتدایی امسال جوجه‌ریزی به تعداد سه میلیون و 686 قطعه در 81 واحد شهرستان کرمانشاه انجام شده است، این میزان جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 27.6 درصدی را نشان می‌دهد و 12.7 درصد بیش از تعهد شهرستان است.
وی عنوان کرد: این میزان سهم 19.4 درصد از کل جوجه‌ریزی استان را به خود اختصاص داده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه، گفت: امروزه یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های سیاست‌گزاران و برنامه‌ریزان، تأمین نیازهای جامعه به خصوص در زمینه محصولات غذایی است.
کریمی گفت: با توجه به روند رو به افزایش جمعیت و تشدید فقر غذایی در کشورهای جهان سوم ضرورت تدوین برنامه‌هایی در جهت ارتقای سطح رفاه نسبی جامعه و جلوگیری از مواجه شدن با بحران‌های غذایی بسیار اساسی است.
وی افزود: لذا در کشور ما به دلیل کمبود مراتع و افزایش قیمت گوشت قرمز و بالا بودن سرعت استفاده از صنعت طیور و از سوی دیگر به دلیل پایین بودن بافت‌های پیوندی و چربی در گوشت مرغ و در نتیجه قابلیت هضم و ارزش غذایی آن توسعه صنعت مرغداری جهت تهیه پروتئین‌ از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: فرایند جوجه‌ریزی یکی از مراحل کلیدی در صنعت پرورش طیور بوده که موفقیت در این مهم به دقت، برنامه‌ریزی و توجه به جزییات بستگی دارد.
انتهای پیام/