خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 15 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیاده‌روی ورزش مناسب برای سلامت قلب سالمندان است

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 15 مهر 1403 - 08:17
گناوه- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین اشکال ورزش برای سلامت قلب افراد سالمند است.
قلبي،قلب،شهرستان،درمان،بهداشت،شبكه،روز،گناوه،سالمند

به گزارش خبرنگار مهر، عصمت حیدری صبح یکشنبه در مراسم پیاده‌روی به مناسبت هفته سالمند و روز قلب اظهار کرد: روز جهانی قلب و هفته ملی سالمند فرصتی مناسب برای بررسی چالش‌های اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی سالمندان و تلاش برای بهبود کیفیت زندگی آن‌ها است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: هدف از برگزاری این مراسم تشویق سالمندان به افزایش تحرک بدنی در راستای کاهش بیماری‌های قلبی- عروقی، دیابت و فشارخون و ایجاد فضای نشاط‌آمیزی را برای آن‌ها بوده است.
وی تأکید کرد: در چند دهه قبل، بیماری قلبی بیشتر با پیری همراه بود، اما با مدرنیته و پیشرفت تکنولوژی، مشکلات قلبی به سنین پایین‌تر رسیده است و امروزه شاهد موارد بسیاری از مشکلات قلبی در میان‌سالان و جوانان هستیم.
وی بیان کرد: بی‌تحرکی فقط به استراحت در تخت اطلاق نمی‌شود، کارمندی که ساعت‌ها پشت یک میز بنشیند، به درجاتی از بی‌تحرکی مبتلاست مشاغل اداری و پشت‌میزنشینی که این روزها بسیار وجود دارد، اثرات زیان‌آور فراوانی بر سلامت کارکنان می‌گذارد که اغلب آن‌ها از کم‌تحرکی موجود در این مشاغل ناشی می‌شود.
وی بیان کرد: از عوارض شایع و مشکل‌آفرین کم‌تحرکی و پشت‌میزنشینی، اضافه‌وزن و چاقی است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه ادامه داد: مراقبت و پایش پرسنل شاغل در شهرداری شهرستان گناوه یکی دیگر از اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان به مناسبت روز جهانی قلب بوده است.
به مناسبت هفته سالمند و روز قلب مراسم پیاده‌روی همراه با صبحانه سالم به همت واحد سلامت خانواده و جمعیت، واحد مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.