سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

قرارداد بزرگ امیرکبیر در حوزه هوش مصنوعی، دریا و معدن با صنایع

مهر | دین و اندیشه، دانش و فناوری | چهارشنبه، 18 مهر 1403 - 09:26
رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: با امضای قراردادهای کلان در حوزه‌های هوش مصنوعی، هوافضا و معدن، دانشجویان ما می‌توانند در پروژه‌های ملی مشارکت و از پشتیبانی مالی و علمی بهره‌مند شوند.
دانشجويان،كارشناسي،مقاطع،اميركبير،رهايي،پشتيباني،ارشد،مالي،ع ...

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رهایی درباره اقدامات انجام‌شده برای ورودی‌های جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اظهار کرد: از نظر تمهیدات آموزشی، اطلاع‌رسانی جامعی به همه اعضای هیئت علمی و دانشجویان انجام شد تا کلاس‌ها طبق برنامه و به‌موقع آغاز شوند.
وی افزود: برخی اصلاحات نیز در برنامه‌های آموزشی اعمال شد و دروس جدید مرتبط با هوش مصنوعی در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به دانشکده‌ها ابلاغ شد.
رهایی ادامه داد: همچنین سه رشته جدید شامل کارشناسی مهندسی معماری، کارشناسی ارشد اقتصاد انرژی و علوم عصبی شناختی نیز معرفی شده و برای این رشته‌ها دانشجوی جدید جذب کردیم.
رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به تمهیدات رفاهی برای دانشجویان جدید، عنوان کرد: در زمینه رفاه دانشجویان جدید، چه در مقاطع کارشناسی و چه در مقاطع کارشناسی ارشد، خوابگاه‌های مستقل و مجزا برای خانم‌ها و آقایان پیش‌بینی شده است.
تلاش کردیم تا حداقل امکانات رفاهی فراهم شود تا دانشجویان با آرامش بیشتری در خوابگاه‌ها مستقر شوند و به امور تحصیلی خود بپردازند.
وی در رابطه با اشتغال دانشجویان و همکاری با نهادهای مرتبط، بیان کرد: هدف کلان ما این است که تحصیلات و تحقیقات دانشجویان هدفمند باشند.
در این راستا، تلاش‌های گسترده‌ای با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف انجام شده است.
رهایی مطرح کرد: برای مثال، در حوزه‌های مهندسی هوافضا و هوایی ارتباطات گسترده‌ای با صنایع برقرار کرده‌ایم تا پروژه‌های تحقیقاتی دانشجویان در راستای نیازهای صنعت کشور انجام شود و از پشتیبانی مالی برخوردار باشند.
وی افزود: اخیراً نیز قرارداد بزرگی با صنایع دریایی امضا کرده‌ایم که هفت تا هشت دانشکده ما را درگیر خواهد کرد.
همچنین در حوزه هوش مصنوعی، سه قرارداد بزرگ منعقد شده است و در زمینه‌های هوایی و معدن نیز با وزارت صنعت و تجارت توافق‌نامه‌هایی به امضا رسیده است.
رئیس دانشگاه امیرکبیر در پاسخ به این سوال که آیا این قراردادها شامل دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی نیز می‌شود یا خیر، اظهار کرد: بله، این قراردادها شامل دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف نیز می‌شود.
دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا به ویژه می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند و پروژه‌های تحقیقاتی خود را انجام دهند، ضمن اینکه از پشتیبانی مالی برخوردار خواهند بود.
وی افزود: اعضای هیئت علمی نیز در این طرح‌ها مشارکت دارند و از نظر علمی و مالی پشتیبانی خواهند شد.