سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تامین مسکن بزرگ‌ترین چالش دولت است - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 08:52
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری پرداخت ارزش افزوده به شهرداری ها گفت: در حوزه مسکن با کمبود مسکن مواجه هستیم و اینجا هست که شهرداری ها باید پای کار بیایند و شهرداری ها باید در این زمینه به دولت کمک کنند.
مجلس،شوراي،همدان،مسكن،كمك،قانون،دولت،اسلامي،صوفي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، عباس صوفی در مراسم پایانی اجلاس هفتاد و سوم مجمع مشورتی روسای شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها در مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی شوراها تشکیل شد تا کار توسط مردم انجام شود اظهار داشت: بر اساس قانون، شورای عالی استان‌ها را داریم که این شورا می‌تواند به مجلس طرح ارایه دهد و مشکلاتی از پیش روی شهرها برداشته شود.
وی با بیان اینکه موضوع پرداخت ارزش افزوده به شهرداری‌ها باید بر اساس قانون انجام می‌شد اما امور اقتصاد و دارایی کوتاهی کرده است، افزود: برای کمیسیون عمران سوال شده چرا تمام حقوق قانونی شهرداری‌ها پرداخت نشده که این موضوع بررسی خواهد شد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس و شهرداری‌ها باید به دولت کمک کنند تا موفقیت حاصل شود، عنوان کرد: سالی 800هزار واحد مسکونی مورد نیاز است که از توان دولت به تنهایی خارج است و در این راستا شهرداری ها و مسکن و شهرسازی می توانند به دولت در ساخت مسکن با واگذاری زمین کمک کنند.
صوفی با بیان اینکه مردم از نمایندگان خود انتظار دارند برای حل مشکل مسکن کمک کنند گفت: جلساتی با وزیر راه داشتیم تا چالش‌های موجود رفع شود.
وی تصریح کرد: همچنین گرانی مسکن بزرگترین چالش شوراها است که براساس قانون هفتم توسعه، دولت باید پنج و نیم میلیون واحد مسکونی را در اختیار مردم قرار بدهد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود 50 نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی سابقه شهردار بودن دارند، اظهار داشت: تجربه این نمایندگان می تواند در تصویب قوانین به نفع شهرداری‌ها کمک کند.
صوفی تاکید کرد: مجلس آماده هرگونه همکاری برای حل چالش‌های شوراها است.
انتهای پیام/