سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تفاهم همکاری مشترک دو کتابخانه و افتتاح یک نمایشگاه خارجی

مهر | فرهنگی و هنری | جمعه، 27 مهر 1403 - 09:23
همکاری مشترک دو کتابخانه مجلس و رضوی همراه افتتاح بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تایلند از جمله اخبار مهم این هفته حوزه کتاب و ادبیات بودند.
كتاب،كتابخانه،رضوي،مجلس،تايلند،اسناد،مركز

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: گزارش مطالعه و مرور این هفته اخبار کتاب و ادبیات چهار خبر مهم دارد که همکاری مشترک دو کتابخانه مجلس و رضوی به همراه افتتاح بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تایلند از جمله آن ها هستند.
اعطای نشان مختوم‌قلی در ترکمنستان به دو پژوهشگر ایرانی و ارسال ۱۱۵ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی هم از جمله سایر اخبار مهمی است که در این گزارش به آن‌ها می پرداریم.
مشروح این گزارش را در ادامه می‌خوانید:
اعطای نشان مختوم قلی در ترکمنستان به دو پژوهشگر ایرانی
دنیاگوزل غلمانوا رئیس مجلس ترکمنستان در سیصدمین سالگرد تولد مختوم‌قلی فراغی به دو پژوهشگر ایرانی و مختوم‌قلی‌شناس نشان عالی این‌شاعر را اعطا کرد.
همکاری مشترک کتابخانه مجلس با کتابخانه رضوی
دور تازه همکاری‌های مشترک فرهنگی میان سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در مشهد مقدس آغاز شد.
مسعود معینی‌پور رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با حضور در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، با حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران این سازمان، دیدار و گفت‌وگو کرد.
افتتاح بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تایلند
بیست و نهمین نمایشگاه کتاب ملی تایلند با شعار «تا آخر عمر بخوانید» با حضور سداوان وزیر فرهنگ تایلند افتتاح شد و شروع به کار کرد.
ارسال ۱۱۵ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی
با پیگیری اداره‌کل تأمین منابع کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بسته‌های «نورسیده» ۸۶ و ۸۷ همراه سهمیه‌ای ویژه مختص کتابخانه‌های اصلی استان و شهرستان‌های بزرگ، حاوی ۳۴۱ عنوان کتاب در ۱۱۵ هزار و ۵۱۶ نسخه به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور ارسال شد.