سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

توزیع 120 خودرو تجهیزات ورزشی در رزمایش جهادگران فاطمی

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 09:34
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور از توزیع 120 خودرو تجهیزات ورزشی در رزمایش جهادگران فاطمی خبر داد.
شهداي،ورزشكار،ورزش،استان،شهيد،ورزشكاران،كنگره،اصفهان،برگزار، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی میرجلیلی در نشست خبری رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی و کنگره شهدای ورزشکار و کنگره ملی سرداران و بیست و چهار هزار شهید استان، به روح پرفروغ همه شهدای اسلام به ویژه شهید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان سلام و درود فرستاد و اظهار داشت: مردم شهیدپرور اصفهان امروز در مراسم تشییع شهید نیلفروشان حماسه بزرگی خلق کردند و این گواهی به عشق و علاقه مردم این دیار به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
وی در ادامه فرا رسیدن هفته تربیت بدنی را تبریک گفت و افزود: عرصه ورزش محل خدمت است و افتخار داریم که در این عرصه به مردم خدمت می‌کنیم؛ در ورزش واژه‌ای به نام فوت داریم که ویژگی‌های ارزشمندی مثل مردانگی، نوع دوستی، مردم‌داری، وطن دوستی، ایمان، اخلاص و تقوا در آن نهفته است و در نهایت این فوت و مردانگی در جامعه ورزش و ورزشکاران شکل می‌گیرد.
شهدای ورزشکار از شهرت گذشتند تا از ارکان نظام دفاع کنند
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با تاکید بر اینکه جامعه ورزش فوت و مردانگی را به درستی معنا کرده است، گفت: ما در دوران دفاع مقدس 5 هزار شهید ورزشکار داریم که برخی از آنها مدال‌های جهانی داشتند مثل شهید اسماعیل علوی که در رشته وزنه‌برداری قهرمان آسیا و رکورددار بود اما از شهرت و قهرمانی گذشتند و دین‌شان را به نظام و انقلاب ادا کردند؛ علاوه بر این ما 135 شهید ورزشکار داریم که در دفاع از حرم آل‌الله به شهادت رسیده‌اند و این شهدای والامقام به خاطر روحیه جهادی و انقلابی که داشتند، از نظام دفاع کرده و جان‌شان را از دست دادند.
وی با بیان اینکه استان اصفهان هزار و 200 شهید ورزشکار دارد، یادآور شد: جامعه ورزش در عرصه‌های مختلف حضور پررنگی دارد و بر اساس مسئولیت‌‌های اجتماعی که بر عهده دارد، در زمان حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی مثل سیل یا زلزله و مقابله با ویروس کرونا همیشه وسط میدان بوده‌اند و به مردم خدمت می‌کنند.رزمایش جهادگران فاطمی در راستای همان مسئولیت اجتماعی طراحی شده و قرار است که در دو بخش تخصصی و عمومی برگزار شود.
میرجلیلی با بیان اینکه استان اصفهان سومین میزبان رزمایش جهادگران فاطمی است، گفت: در بخش تخصصی قرار است که برخی از فارغ‌التحصیلان حوزه ورزش در مناطق محروم حاضر شوند و بعد از شناسایی ناهنجاری ساختار قامتی به مردم و خانواده‌ها حرکات اصلاحی را آموزش دهند.
از طرفی هیئت‌ها و باشگاه‌های ورزشی در کل کشور فعال هستند و در این راستا قرار است که مربیان ورزشکاران ما در این مناطق روستایی حاضر شوند و در آنجا یک رویداد ورزشی متناسب با علاقه مردم آن منطقه برگزار خواهند کرد.
وی تاکید کرد: چهره‌ها و قهرمانان بزرگ و بین‌المللی زیادی در بین جهادگران فاطمی حضور دارند و نفس حضور قهرمانان و چهره‌های ورزشی در مناطق محروم موجب نشاط و امیدبخشی به بچه‌های آن مناطق خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور در ادامه با بیان اینکه تهیه و توزیع اقلام ورزشی یکی دیگر از اقدامات ورزشکاران حاضر در رزمایش جهادگران فاطمی است، گفت: بسیج ورزشکاران با همکارای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها به ویژه هیئت‌‌های روستایی عشایری در راستای توسعه عدالت اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی در حال تهیه برخی اقلام ورزشی برای توزیع در مناطق کم برخوردار هستند و قرار است که در آن مناطق رویدادهای مختلفی برگزار کنند.
وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ورزش یک امر جدی است و تلاش داریم تا با این اقدامات اهمیت ورزش همگانی را به مردم یادآوری کنیم و فرهنگ ورزش همگانی در مردم نهادینه شود.
توزیع 120 خودرو تجهیزات ورزشی در مناطق کم برخوردار
میرجلیلی با بیان اینکه در استان اصفهان 120 خودرو تجهیزات ورزشی به منظور توزیع در مناطق کم برخوردار آماده کرده‌ایم، گفت: این تجهیزات قرار است که به نام شهدای ورزشکار توزیع شود تا نسل جوان با این شهدای والامقام آشنا شوند؛ این طرح در کل کشور و همزمان با استان اصفهان شروع و به مدت 4 هفته ادامه خواهد داشت و بعد از آن آمار دقیقی از حضور گروا‌های جهادی و توزیع اقلام ورزشی در مناطق محروم خواهیم داشت.
وی در ادامه با بیان اینکه توزیع بسته‌های معیشتی و جهیزیه از دیگر اقدامات انجام شده در رزمایش جهادگران فاطمی خواهد بود، متذکر شد: برخی از خانواده‌ها و حتی ورزشکاران ما در مناطق محروم و کم‌برخوردار به جهیزیه و بسته‌های معیشتی نیاز دارند و کمک‌های مومنانه به همین منظور توزیع خواهد شد.
علاوه بر این قرار است که در این رزمایش برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، در قالب پویشی به نام نذر رهایی گلریزان برگزار کنیم و جامعه ورزش افتخار دارد که در دو سال گذشته تا به امروز بیش از 400 زندانی جرائم غیرعمد را آزاد کرده است.
برگزاری پویش نذر خون در ذیل رزمایش جهادگران فاطمی
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور از برگزاری پویش "نذر خون، اهدای زندگی" در رزمایش جهادگران فاطمی خبر داد و گفت: در این راستا پس از هماهنگی‌هایی که فدراسیون پزشکی ورزشی داشتیم، قرار است که پویش نذر خون روز یکشنبه آینده در ورزشگاه انقلاب برگزار شود و جامعه ورزش می‌توانند در آن روز به این مجموعه مراجعه کرده و خون اهدا کنند.
وی بیان داشت: استان اصفهان رزمایش جهادگران فاطمی را با کنگره ملی 24 هزار شهید استان پیوند داد و این حرکت قابل تقدیر است و امیدوارم که نیابت شهدا اتفاق بزرگی رقم بخورد.
میرجلیلی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای ورزشکار یادآور شد: دو دوره قبلی کنگره ملی شهدای ورزشکار ر سال‌های 1394 و 1400 برگزار و تمام دستاوردهای این دو کنگره در قالب یک نمایشگاه ارائه شده است.
به گفته این مقام مسئول برگزاری شب‌های خاطره، ساخت مستند، دیدار با خانواده شهدای ورزشکار، برگزاری یادواره‌های شهدای شهرستانی و تدوین کتاب خاطرات شهدای ورزشکار از جمله اقداماتی است که در کنگره شهدای ورزشکار امسال انجام خواهد شد.
وی در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی بسیج ورزشکاران در راستای اعتلای فرهنگی محیط ورزش کشور اشاره کرد و گفت: بسیج یک نهاد مردمی است که از دل مردم و برای خدمت به مردم برخواسته و یکی از عرصه‌هایی که به طور جدی به آن ورود کرده‌ایم، عرصه فرهنگ در ورزش است و در این راستا طرح‌های متعهدی داریم از جمله طرح پهلوان‌پروری که ویژه مربیان است و این طرح به نام شهید ابراهیم هادی نام‌گذاری شده و به منظور بصیرت‌افزایی مربیان انجام خواهد شد.
کتاب شهدای ورزشکار استان اصفهان تدوین می‌شود
در ادامه وحید رجبی رئیس بسیج ورزشکاران استان گفت: کنگره 24 هزار شهید اصفهان در سال 1401 شکل گرفت و از آن تاریخ کمیته‌های مختلفی تشکیل شد که کمیته ورزش و جوانان یکی از آنهاست؛ در این مدت جلسات مختلفی بین هیئت‌ها و باشگاه‌ها و مدیریت ورزش استان در سطح استان برگزار و به برگزاری یادواره‌های مختلف منتج شد.
وی در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت و گفت:کتاب‌های مختلفی در حال تدوین است و در این راستا با حدود 900 نفر از خانواده‌های شهدای ورزشکار مصاحبه‌ گرفته‌ایم و فقط 200 نفر از خانواده‌های شهدا باقی مانده که پس از انجام این مصاحبه‌ها کتاب شهدای ورزشکار تدوین می‌شود.
رئیس بسیج ورزشکاران استان با بیان اینکه استان اصفهان هزار و 200 شهید ورزشکار دارد، افزود: یادواره تعدادی شهدای ورزشکار در هیئت‌های مختلف برگزار شده و یادواره‌ شهدای باقی مانده نیز به زودی برگزار خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول نام‌گذاری میادین و خیابان‌ها به نام شهدای ورزشکار، تولید کتاب‌های صوتی از دیگر اقدامات انجام شده ذیل کنگره شهدای ورزشکار است.
رجبی با بیان اینکه تاکنون از مجموع 28 شهرستان استان کنگره شهدای ورزشکار 22 شهرستان برگزار شده است، گفت: کنگره ملی بیست و چهار هزار شهید اصفهان روز 25 آبان شروع می‌شود و در فرصت باقی مانده سایر کنگره‌های شهرستانی برگزار خواهد شد‌.
انتهای پیام/170