سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خصوصیات شاخص سیدحسن نصرالله به روایت نماینده حزب‌الله در قم - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 10:57
نماینده حزب الله لبنان در قم گفت: دو خصوصیت شاخص سیدحسن نصرالله " رزمندگی و میدان داری در جهاد تبیین بود و ما امروز به شدت نیازمند جهاد تبیین هستیم و ویژگی دوم ایشان این بود که کاملا غرق در ولایت فقیه بودند.
منطقه،صهيونيستي،رژيم،مقاومت،هدف،نصرالله،لبنان،الله،قم،سيد،حس ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، شیخ معین دقیق در وبینار «تبیین راهبردهای حوزه علمیه در حمایت از مقاومت» که در سالن جلسات آیت الله حائری یزدی(ره) مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، با اشاره به دو خصوصیت شاخص سید حسن نصرالله اعلام کرد: علاقمند هستم به دو خصوصیت از شهید نصرالله اشاره کنم؛ اولین خصوصیت رزمندگی و میدان‌داری سید حسن نصرالله در جهاد تبیین بود و ما امروز به شدت نیازمند جهاد تبیین هستیم و ویژگی دوم ایشان این بود که کاملا غرق در ولایت فقیه بودند.
نماینده حزب‌الله لبنان در قم گفت: یکسال قبل که به همراه هیئتی از ایران محضر ایشان رفتیم گفتند ما فقط از رهبری اطاعت نمی‌کنیم بلکه همین که احتمال دهیم ایشان بر انجام کاری رضایت دارند و با انجام کاری مخالف هستند همین مجرد احتمال برای ما کافی است که بفهمیم کاری را انجام بدهیم یا ندهیم و با همین سلاح به پیروزی نهایی خواهیم رسید.
وی با اشاره به آیه 46 سوره ابراهیم، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرمایند؛ «وَقَدْ مَکَرُوا مَکْرَهُمْ وَعِنْدَ اللَّهِ مَکْرُهُمْ وَإِنْ کَانَ مَکْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ»، و آن ستمکاران بزرگترین مکر و مهمترین سیاست خویش را به کار بردند ولی مکر آنها پیش (قدرت و تقدیر) خدا (هیچ) است هر چند مکر(و سیاست) آنها به پایه‌ای باشد که کوه‌ها بدان از جای کنده شوند.
وی افزود: جنگی که ما در درون آن قرار داریم یک جنگ ترکیبی است که به منظور تحقق اهداف دشمن بر ما تحمیل شده است و اگر آن اهداف را بفهمیم ضرورت مقاومت در برابر دشمن را متوجه خواهیم شد.
شیخ معین دقیق ادامه داد: رژیم صهیونیستی 7 هدف را تعقیب می‌کند که هدف اول تضعیف قدرت نظامی و امنیتی جبهه مقاومت، هدف دوم توسعه امنیت در شمال فلسطین و برگرداندن شهرک نشینان آن منطقه و هدف سوم تاثیرگذاری بر سیاست‌های لبنان و قدرت بخشیدن به گروه‌های همسو با دولت‌های غربی است.
وی ادامه داد: هدف چهارم نیز فتنه‌انگیزی قومیتی در لبنان و هدف پنجم برگرداندن آبروی رژیم صهیونیستی است که بعد از عملیات طوفان الاقصی دچار خدشه شد و هدف ششم آنان نیز ایجاد رعب در منطقه و القای این نکته است که اسرائیل می‌تواند یک قدرت تاثیرگذار در منطقه باشد.
نماینده حزب‌الله در قم خاطرنشان کرد: اولین نخست وزیر اسرائیل بیان کرد اسرائیل بر دو پایه اساسی پایه‌گذاری شده که یکی از آن‌ها تحقق امنیت کامل برای شهروندان رژیم صهیونیستی است چراکه آنان یهودیانی هستند که از کشورهای مختلف مهاجرت کردند و اسرائیل به آن‌ها قول داده بود که امنیتشان را فراهم کند.
وی افزود: دومین پایه القائی این بود که رژیم صهیونیستی بازوهای قدرتمندی در منطقه دارد و هر هدفی بخواهد در منطقه دنبال می‌کند اما مقاومت حزب الله ثابت کرد هر دو رکن پایه‌ای رژیم صهیونیستی نابود شده است.
نماینده حزب الله در قم اظهار داشت: امروز رژیم صهیونیستی نتوانسته امنیت آن شهروندان خود را تامین کند و قدرت خودش نیز از بین رفته و نمی‌تواند کشورهای منطقه را با خود همراه کند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: نتانیاهو در تلاش بود تا این دو رکن آسیب دیده را به رژیم صهیونیستی برگرداند و تصور می‌کرد با شهادت فرماندهان حزب الله این دو رکن بجای خود برمی‌گردد اما واقعیت‌های میدانی خلاف آنچیزی بود که آن‌ها تصور می‌کردند و نتوانستند به این موفقیت برسند.
اگرچه ما با از دست دادن شهید سید حسن نصرالله یتیم شدیم اما زیر سایه رهبری، حزب الله قدرتمندانه اهداف خود را دنبال می‌کند.
شیخ معین دقیق اعلام کرد: بعد از شهادت سید حسن نصرالله این واقعیت را باید بگوییم که ما برای چندروزی در شوک سنگین بودیم اما با ارشادات و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و انگیزه بخشی ایشان بویژه در خطبه نماز جمعه اخیرشان و بویژه خطبه عربی که قرائت فرمودند و همین طور با عملیات وعده صادق2، معادلات لبنان تغییر پیدا کرد و انگیزه‌های متعدد دست به دست هم دادند و انگیزه سابق با انگیزه انتقام خون شهدا آمیخته شد تا قوی‌تر پیش رویم.
وی بیان کرد: ما در جبهه میدانی در جنوب لبنان و مرز فلسطین جبهه مقتدری داریم و تاکنون در درگیری رژیم صهیونیستی با ما در آن منطقه، اسرائیل صدها کشته بر جای گذاشته و نمی‌تواند به پیش‌روی خود ادامه دهد و در منطقه مرکزی هم فکر می‌کردند با بمباران‌هایشان، مردم این منطقه را خالی می‌کنند درحالیکه در جای جای منطقه هنوز صدای مقاومت طنین انداز است.
نماینده حزب الله در قم همچنین تصریح کرد: قبل از تحولات اخیر، نتانیاهو تصور می‌کرد می‌تواند شهرک نشینان در شعاع 7 کیلومتری جنوب لبنان را برگرداند اما امروز تا 20 کیلومتر این شهرک‌ها از سکنه خالی شده و ساکنین آن حاضر نیستند برگردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه می‌خواستند میان ایران و جبهه مقاومت شکاف ایجاد کنند، گفت: ایران هرگز دست از حمایت مقاومت برنداشته و موشک‌ها بر سر رژیم صهیونیستی فرود می‌آید و عملیات وعده صادق2 این فتنه‌ها را از بین برده است.
انتهای پیام/