سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیوند ورزش و مسجد بسترساز تربیت بدنی و تربیت معنوی است

مهر | استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 11:12
لاهرود - مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: پیوند عمیق بین ورزش و مسجد زمینه‌ساز تحقق تربیت‌بدنی و تربیت معنوی در افراد جامعه است.
ورزش،تربيت،بدني،جامعه،مسجد،مساجد،معنوي،پيوند،فرهنگي،سالم،سلا ...

اسماعیل دستگزار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هفته تربیت بدنی و ورزش فرصت ارزشمندی برای آشنایی بیشتر جامعه با موضوع مهم ورزش و زمینه مناسبی برای تبیین اهمیت و آثار آن از ابعاد فردی و اجتماعی است.
وی افزود: باور داریم سلامتی و نشاط عمومی عامل ایجاد فضایی صمیمی و آکنده از مهر در جامعه است و ورزش بدون شک یکی از مهمترین ارکان شادابی و سلامت جسم و روح و از محورهای اساسی دستیابی به توسعه پایدار جوامع مختلف بشمار می‌رود.
مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود، مهم‌ترین هدف انجام ورزش را رسیدن به تربیت بدنی دانست و افزود: البته پیش نیاز رسیدن به تربیت بدنی و قوای سالم بدنی، داشتن روح سالم و تربیت معنوی است
دستگزار پیوند ورزش و مسجد را دروازه‌ای برای تربیت بدنی و تربیت معنوی توصیف کرد و گفت: پیوند بین ورزشکاران و اهالی مسجد می‌تواند دروازه و راهکاری سالم و کم هزینه برای تحقق تربیت بدنی و تربیت معنوی در افراد جامعه باشد.
وی نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را در توسعه فرهنگ ورزش در جامعه بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: مؤسسات مردم نهاد مثل کانون‌های مساجد ظرفیت بالایی را به لحاظ مشارکت مردمی برای خدمت به جامعه و تعمیق ارزش‌ها دارند.
مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: پیوند ورزش و مسجد برای نوجوانان و جوانان، تعالی جامعه را رقم می‌زند و توجه بیشتر به ۲ اصل تربیت بدنی و تربیت معنوی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و راهکاری برای انجام بسیاری از برنامه‌های ورزشی با پیوست فرهنگی باشد.
دستگزار با بیان اینکه عدم حضور برخی از نوجوانان و جوانان در مساجد، سلامت معنوی آنان را با خطر روبرو می‌کند، گفت: با پیوند عمیق بین ورزش و مسجد یا ارتباط تنگاتنگ ورزشکاران با نمازگزاران و بالعکس، پایین بودن درصد حضور مردم در مسجد و ورزش را به میزان قابل توجهی می‌توان افزایش داد.
وی با بیان اینکه نباید تنها از نام و جایگاه ورزش و ورزشکاران برای مساجد هزینه کرد، ادامه داد: برای تحقق ارتباط تنگاتنگ و دوسویه باید اهل مسجد نیز در شکوفایی ورزش بویژه ورزش همگانی تلاش کنند که برنامه‌ریزی و حضور دسته جمعی در ورزش صبحگاهی یا فراهم کردن امکانات ورزشی در مساجد از جمله این راهکارها می‌تواند باشد.
مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود با بیان اینکه تربیت بدنی و ورزش، امروز نه تنها یک مزیت مهم اجتماعی بلکه یک ضرورت برای جامعه امروز است، تصریح کرد: ورزش، نقش بسیار مهمی در افزایش سلامت جسمی و روحی، تقویت روحیه همکاری و همدلی و توسعه سبک زندگی سالم ایفا می‌کند و از همین رهگذر است که پیوند جوان امروز با فرهنگ ورزش در پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی غیر قابل انکار است.
وی خاطر نشان کرد: ورزش نه تنها ابزاری برای ارتقای سلامت فردی است بلکه زمینه‌ساز همبستگی اجتماعی و گسترش نشاط عمومی در جامعه می‌باشد.
از این رو حمایت و توجه به توسعه امکانات ورزشی، تقویت استعدادهای جوان و گسترش فعالیت‌های ورزش همگانی از ضروریات است