سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نهادینه‌سازی عفاف و حجاب مستلزم برنامه‌های فرهنگی است

مهر | استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 12:12
اردبیل- مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان بارزترین نماد فرهنگ اسلامی مستلزم برنامه‌های فرهنگی و هدفمند است.
حجاب،غرفه،پوشش،عفاف،الزهرا،علميه،مدرسه،فرهنگ،جامعه

شهربانو ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برپایی غرفه عفاف و حجاب مدرسه علمیه الزهرا (س) در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل اظهار کرد: این غرفه شامل غرفه «مشاوره خانواده»، «کافه گفتگوی دخترانه» و «فروش لوازمات حجاب» خواهد بود.
وی با بیان اینکه حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی است، افزود: این ۲ عامل در کنار هم به افزایش سلامت جامعه می‌انجامند و جای خالی این ۲ پوشش، هر جامعه‌ای را به ویژه زنان آن جامعه را دچار مشکلات و اثرات مخرب بسیار زیادی خواهد کرد.
مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) ادامه داد: نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از بارزترین نماد فرهنگ اسلامی مستلزم برنامه‌های فرهنگی و هدفمند است.
ستوده گفت: با توجه به نقشه‌ها و برنامه‌های متنوع دشمن در ترویج فرهنگ بی‌حجابی و بی‌عفتی و فروپاشی نظام خانواده در جامعه اسلامی، نهادهای تربیتی بایستی با حرکت یکپارچه و منسجم در راستای عملی‌کردن این فریضه الهی گام بردارند.
وی با بیان اینکه غرفه مدرسه علمیه الزهرا (س) با مشارکت اوقاف و امور خیریه و هیأت رضوی تا ۲۹ مهر ماه در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل دایر است، خاطرنشان کرد: طلاب این واحد حوزوی با دعوت از مدعوین به بازدید از غرفه، با اهدای هدایایی از قبیل کتاب و ملزومات حجاب به دختران و بانوان جوان و طرح سوالاتی به تبیین جایگاه و ضرورت پوشش اسلامی و معرفی الگوی برتر قرآنی حضرت فاطمه (س) می‌پردازند.