سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

گزارشی از شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان نداریم

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | جمعه، 27 مهر 1403 - 12:18
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به آنکه ۱۰۰ درصد طیور علی۵ آنفلوانزا حاد پرندگان واکسینه شدند، گزارشی از شیوع بیماری نداریم.
تخم،مرغ،هزارتن،توليد،برسد،اصلاح

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ مهرماه به ۱۱۵ هزارتن برسد که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.
به گفته او، با توجه به ثبات قیمت مصوب تخم مرغ و افزایش هزینه‌های تولید، مرغداران خواستار اصلاح قیمت شدند که طی نامه‌ای با امضای وزیر اصلاح قیمت تخم مرغ هرشانه حدود ۶۰ هزارتومان درب مرغداری به ستاد تنظیم بازار رفته است که امیدواریم اصلاح شود.
کاشانی درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ افزود: بنابر آمار از ابتدای سال ۸۰ هزارتن تخم مرغ با ارزش حدود ۸۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شده است و پیش بینی می شود که تا پایان سال میزان صادرات به ۱۳۵ هزارتن برسد.
به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال به یک میلیون و ۳۵۰ هزارتن برسد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت آنفلوانزای حاد پرندگان گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوانزا نداریم و ۱۰۰ درصد گله های مرغ تخم گذار در برابر بیماری واکسینه شدند.
خبرنگار: آزاده محبی