سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سند جامع صنایع‌دستی تصویب شد - تسنیم

تسنیم | اجتماعی و حوادث، استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 12:29
وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: سند جامع صنایع دستی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و در روزهای آینده ابلاغ می شود.
گردشگري،فرهنگي،حوزه،اميري،صالحي،اراده

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی یک ماه گذشته سند جامع صنایع‌دستی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و در روزهای آینده ابلاغ می‌شود.
وی افزود: این اتفاق به ما کمک می‌کند که در چارچوب سند جامع حرکت کنیم.
وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: برای دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه نیاز است که برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گیرد؛ به گونه‌ای که هر حوزه انتخابی باید به‌صورت مستقل در نشستی سه‌جانبه بررسی شده و این اراده برای عملیاتی کردن تعهدات مورد نظر در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌کار گرفته شود.
صالحی امیری ادامه داد: باید از فضای رسمی وارد میدان عمل شویم و به ارزیابی‌ صحنه‌ای از وضعیت شهرستان‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
چرا که همه ایران در پایتخت خلاصه نمی‌شود.
جای‌جای ایران اسلامی از ظرفیت‌های کم‌نظیر تاریخی، طبیعی و فرهنگی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: اگر اراده وجود داشته باشد، می‌توان از ظرفیت‌های بزرگ حوزه گردشگری و صنایع‌دستی به کمک میراث‌فرهنگی ارزشمند کشور، بهره‌برداری کرد؛ چراکه نتایج مثبت ناشی از این اراده‌ها موجود به پیشرفت اقتصادی و فرهنگی منجر خواهد شد.
انتهای پیام/