سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دریا مواج می‌شود/احتمال سیلاب در مازندران - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 12:29
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: با ورود جریانات شمالی هشدار هواشناسی صادر شد و پیش بینی وقوع سیلاب محتمل است.
سامانه،مازندران،اشاره،وزش،اسدي،هواشناسي،باد،بيشينه

احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری با اشاره به هشدار دریایی هواشناسی مازندران، اظهار داشت: با احتمال وقوع سیلاب هشاار سطح نارنجی در استان صادر شد.
وی با اشاره به توصیف سامانه افزود: با شکل گیری جریان‌های شمالی و عبور موج در تراز میانی جو زمان فعالیت این سامانه از بعد از ظهر جمعه 27 مهر تا صبح دوشنبه 30 مهر 1403خواهد بود.
اسدی با تاکید بر اینکه منطقه اثر مناطق ساحلی و دور از ساحل استان مازندران است خاطرنشان کرد: وزش باد شدید، بارش باران و مواج شدن دریا از اثرات این سامانه است.
اسدی تاکید کرد: بیشینه سرعت وزش باد تا 20 متر بر ثانیه معادل 72 کیلومتر بر ساعت از سمت شمال تا شمال غرب و بیشینه ارتفاع موج قابل ملاحظه تا 2 متر خواهد بود.
وی با اشاره به سرعت وزش باد تا 20 متر بر ثانیه گفت: در این مدت با خطر غرق شدن شناگران و قایق تفریحی مواجه خواهیم شد و لازم است این موضوع مورد توجه صیادان و گردشگران قرار گیرد.
وی به ممنوعیت شنا در دریا اشاره کرد و افزود: اختلال در ورود و خروج شناورها، اختلال در تخلیه بارگیری در بنادر خواهیم داشت.
معاون هواشناسی مازندران بیان کرد: غذادهی به ماهیان قفس‌های دریایی باید قبل از آغاز فعالیت سامانه انجام شود.
انتهای پیام/