سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

واردات ماهی تون تا پایان سال به ۳۰ هزارتن می‌رسد

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | جمعه، 27 مهر 1403 - 12:46
رئیس سندیکای کنسرو گفت: براساس آمار ۶ ماهه گمرک بیش از ۲۵ هزارتن ماهی تون وارد شده و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال به ۳۰ هزارتن برسد.
كنسرو،ماهي،قيمت،تون،واردات،ماهيان،افزايش،كنسروماهي،هزارتن،تو ...

مسعود بختیاری، رئیس سندیکای کنسرو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش واردات تون ماهیان را راه حل تنظیم بازار اعلام کرد و گفت: بنابر آمار در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ میزان واردات تون ماهیان به کمترین رقم خود یعنی ۱۰ هزارتن رسید، سال گذشته به بیش از ۲۳ هزارتن افزایش یافت و همچنین در ۶ ماهه امسال بیش از ۲۵ هزارتن ماهی تون وارد شده است.
او افزایش واردات تون ماهیان را سیاست تعدیل قیمت و تنظیم بازار اعلام کرد و افزود: افزایش واردات تون ماهیان موجب شده تا قیمت کنسرو ماهی طی یکسال اخیر تغییری نداشته باشد، این درحالی است که ابتدای امسال قیمت حامل‌های انرژی، حمل و نقل، حقوق و دستمزد و سربار بالا رفته است‌.
بختیاری ادامه داد: ثبات قیمت کنسرو ماهی را مدیون اعتماد بخش دولتی و همراهی وزارت جهاد، بانک مرکزی و سازمان شیلات هستیم.
کمبودی در عرضه کنسرو ماهی نداریم
رئیس سندیکای کنسرو با بیان اینکه کمبودی در سطح عرضه کنسرو نداریم، افزود: میزان واردات در فصل صید کاهش چشمگیری خواهد داشت، اما به صفر نمی‌رسد.
اکنون برخی واحدها ثبت سفارش انجام می‌دهند و فرآیند خرید انجام شده و در حال ارسال است.
به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که مجموع میزان واردات تون ماهیان تا پایان سال به ۳۰ هزارتن برسد که براین اساس اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، قیمت کنسرو ماهی ۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت می‌ماند.
تولید کنسروماهی تا پایان سال به ۳۰۰ میلیون قوطی می‌رسد
بختیاری تولید سالانه کنسروماهی را ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون قوطی اعلام کرد و افزود: امسال برآورد می‌شود که تولید کنسروماهی به کمتر از ۳۰۰ میلیون قطعه نرسد که همه ساله بخش اعظم تولید در داخل مصرف و مابقی صادر می‌شود.
رئیس سندیکای کنسروماهی ادامه داد: زمانیکه دولت به بخش خصوصی اعتماد می‌کند، هم گرایی و هم افزایی بین بخش دولتی و خصوصی افزایش می‌یابد که نتیجه آن قابل لمس است؛ کمااینکه قیمت کنسرو ماهی ثابت را نگه داشتیم و همواره انتظار می‌رود که این رویکرد در سایر حوزه‌ها ادامه یابد.
او با اشاره به چالش‌های قیمت‌گذاری دستوری کنسرو ماهی گفت: درخواست ما برچیده شدن قیمت‌گذاری دستوری است چراکه قیمت‌گذاری دستوری چالش‌های متعددی ایجاد کرده است که همواره آمادگی داریم فضای تعاملی ایجاد شود.
براین اساس راه حل پیشنهادی ما حذف قیمت مصرف کننده از روی کالا و اعتماد به مکانیزم بازار است.
خبرنگار: آزاده محبی