سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

درخشش خوزستان در دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

مهر | استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 12:47
اهواز – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از درخشش این استان در دهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد.
جشنواره،كتاب،عشاير،روستاها،خوزستان،رامهرمز

مجید منادی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با حضور ۲۵۱ روستا از ۱۴۷ شهرستان و ۲۲ استان به کار خود پایان داد.
وی با بیان اینکه ۲۰ روستا از خوزستان در این جشنواره شرکت کرده بودند، تصریح کرد: روستاها از شهرهای کارون، شوش، رامهرمز، اندیمشک، دهدز، باغملک، بهبهان و حمیدیه بوده‌اند.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، روستای مربچه از رامهرمز و شهرک بختیاری از شوش (جامعه عشایری) در این دوره از جشنواره به عنوان روستاهای برگزیده معرفی شدند.
منادی ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز، خوزستان با روستاهای باصدی و دوکوهک از رامهرمز و ساریه از دشت آزادگان مقام آور جشنواره مذکور بودند.
وی عنوان کرد: تشویق مردم روستا و عشایر برای توجه به کتاب با برنامه‌های خلاقانه و ورود کتاب به سبد خانوار در جامعه روستایی و عشایری می‌تواند از اهداف جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: همچنین ایجاد نشاط بین روستاها و عشایر با برنامه‌های کتاب و کتابخوانی و ارتقا فرهنگ عمومی جامعه نیز می‌تواند از دیگر اهداف جشنواره باشد.