سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

چالش های اسکواش یزد برای حضور در المپیک 2028

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 13:29
استان یزد به عنوان پایتخت اسکواش ایران ظرفیت های زیادی برای حضور در مهمترین رویداد ورزشی جهان را دارد اما ورود اسکواش یزد به المپیک 2028 نیازمند حمایت بیشتر مسئولان است.
اسكواش،يزد،استان،ورزش،رشته،اظهار

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدحسین جعفری رئیس هیئت اسکواش شهرستان یزد در جشنواره روز جهانی اسکواش که به مناسبت بزرگداشت این ورزش برگزار شد، به افتخارآفرینی‌های اسکواش یزد در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: استان یزد در تمامی مسابقات کشوری اسکواش دارای ورزشکاران مدال‌آور است.
وی افزود: اسکواش یکی از پرافتخارترین ورزش‌های یزد است و نیازمند توجه و حمایت بیشتری از سوی مسئولان استانی برای تقویت زیرساخت‌ها و رشد این رشته در سطح استان هستیم.
جعفری همچنین به زیرساخت‌های گسترده اسکواش در استان اشاره کرد و اظهار داشت: یزد با داشتن زیرساخت‌های مناسب می‌تواند در صورت حمایت بیشتر، به قطب اسکواش منطقه و حتی آسیا تبدیل شود.
وی از مسئولان استانی خواست تا برای ارتقای این ورزش و گسترش هرچه بیشتر آن، حمایت‌های لازم را به عمل آورند تا شاهد پیشرفت هرچه بیشتر ورزشکاران استان در این رشته باشیم.
یزد می‌تواند در المپیک 2028 نماینده داشته باشد
محمدعلی نگهی پیشکسوت اسکواش یزد هم در این مراسم، آینده‌ای بسیار روشن‌تر از امروز را برای این ورزش در استان پیش‌بینی کرد و اظهار داشت: اسکواش در یزد می‌تواند به موفقیت‌های بسیار بیشتری دست یابد، اما این مهم نیازمند توجه و حمایت بیشتر است.
پیشکسوت اسکواش استان یزد افزود: اسکواش یک ورزش مهیج است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و استقبال از آن افزایش یافته است.
نگهی با اشاره به زیرساخت‌های اسکواش در استان یزد اظهار داشت: یزد نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه زیرساخت‌های اسکواش قابل توجهی دارد و در حال حاضر بهترین سالن اسکواش خاورمیانه در این استان واقع است.
وی در ادامه گفت: اگر حمایت لازم از ورزشکاران اسکواش یزد صورت گیرد، این استان می‌تواند در المپیک 2028 نماینده‌ای در این رشته داشته باشد که این موضوع افتخار بزرگی برای یزد خواهد بود.
رئیس پیشین هیئت اسکواش استان یزد تأکید کرد: با توجه به زیرساخت‌های فوق‌العاده اسکواش در یزد، این استان می‌تواند در المپیک 2028 نماینده‌ای در این رشته داشته باشد.
انتهای پیام/781