سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مقابله با نفس اماره نخستین قدم برای بندگی پروردگار است

مهر | استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 13:30
سروآباد_ امام جمعه سروآباد گفت: مقابله با نفس اماره نخستین قدم برای بندگی و عبادت پروردگار سبحان است که انسان مومن و مسلمان باید در پیش گیرد.
زندگي،سروآباد،ماموستا،كلام،حسيني،قرآن،گمراهي،بندگي

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا سید عبدالقادر حسینی در خطبه‌های این هفته مسجد جامع سروآباد اظهار کرد: نخستین قدم برای بندگی و عبادت پروردگار سبحان جلوگیری از نفس اماره است و اگر کسی دنبال هوا و هوس باشد از بندگی خدا دور می‌شود.
وی با بیان اینکه انسان اگر زندگی خود را بی هدف جلو ببرد زندگی آخرت را نابود و تباه می‌کند، افزود: هر قدمی که برداشته می‌شود باید در راه رضای پروردگار باشد.
امام جمعه سروآباد اذعان کرد: ملت فلسطین و لبنان امروز مورد تجاوز رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند و تاکنون هزاران کشته و زخمی می‌دهند و ما هم از این دیار دور باید برای پیروزی مردم فلسطین و لبنان دعا کنیم.
ماموستا حسینی بر کمک به نیازمندان و فقرا نیز تاکید و تصریح کرد: قرآن کریم درس‌های زیادی برای بندگان دارد تا به سمت درست هدایت شوند و باید همه ما از دستورات این کلام الهی در زندگی بهره ببریم.
وی کردار نیک و گفتار نیک را از ویژگی‌های انسان مؤمن دانست و اضافه کرد: کسانی که به روز قیامت اعتقاد ندارند سزای اعمال و رفتار خود را می‌بینند.
امام جمعه سروآباد افزود: بهترین هدایت برای انسان‌ها در پیش گرفتن راه حضرت رسول اکرم و بهترین کلام برای درس گرفتن در زندگی کلام الهی و خواندن قرآن کریم است.
ماموستا حسینی خاطرنشان کرد: هرچیزی که مخالف قرآن و حدیث باشد گمراهی است و نباید کسی مخالف آیات و احادیث باشد چرا که به گمراهی کشیده می‌شود.