سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کشف یک غار ماقبل تاریخ در در منطقه سیاهکلرود رودسر

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 13:52
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه غاری جدید متعلق به ماقبل تاریخ در منطقه سیاهکلرود رودسر واقع در شرق گیلان کشف شد، گفت: با توجه به بررسی های سطحی و مشاهدات عینی دهانه ورودی این غار به صورت دستکند است.
غار،گيلان،گردشگري،منطقه،غاري،كاسپين

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، غاری جدید متعلق به ماقبل تاریخ در منطقه سیاهکلرود رودسر واقع در شرق گیلان کشف شد که این غار نخستین غاری است که در منطقه جنگلی و درپنج کیلومتری ساحل دریای کاسپین واقع شده که در منطقه جلگه‌ای قرار دارد.
ولی جهانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه این غار 25 متر طول دارد که عرض آن حدود 2 تا سه متر و ارتفاعی بین یک تا سه متر دارد که دلیل متغیر بودن اعداد وضعیت توپوگرافی داخل غار است، اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های سطحی و مشاهدات عینی دهانه ورودی این غار به صورت دستکند است اما نیاز به مطالعات بیشتر دارد.
وی با اشاره به مزیت‌های این غار تاریخی گفت: غار شناسایی شده در نزدیکی ساحل کاسپین و در داخل جنگل‌های هیرکانی و کنار رودخانه پر آب قرار دارد که از مزیت‌های این غار محسوب می‌شود و با توجه به بررسی‌های اولیه به نظر می‌رسد قدمت این غار مربوط به ماقبل تاریخ باشد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه ارائه نظرات دقیق‌تر نیازمند مطالعات و بررسی‌های ریشه‌ای و پژوهشی است، افزود: در استان گیلان بیش از 150 غار وجود دارد که تعدادی از آن‌ها در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و بخش عمده از این غارها به عنوان جاذبه‌های گردشگری در طی چند سال اخیر معرفی شدند.
انتهای پیام/