سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دشمن شمشیرش را علیه ملت ایران از رو بسته است

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 27 مهر 1403 - 14:29
امام جمعه شیراز گفت: تحریم شکسته نمی شود، چون دشمن شمشیرش را از رو بسته است، اما می شود خنثی کرد و رئیس جمهور محترم در سخنرانی اخیر خود فرمود تحریم را اگر بخواهیم خنثی کنیم باید روابطمان را با همسایگان قوی کنیم.
اسلامي،امام،امت،كشور،توليد،جمعه،دژكام،شيراز،فارس،صادرات،نائب ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به مسئله توجه به امت اسلامی و امت سازی که رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی در چند هفته اخیر به آن توجه دادشتند، اظهار داشت: مخاطب سخنان رهبر معظم انقلاب تمام جهان اسلام است و وظیفه امت سازی و توجه به مقتضیات امت بودن وظیفه یک یا دو کشور اسلامی نیست و چیزی نزدیک به 60 کشور اسلامی داریم که اگر آنها به وظیفه خود عمل کنند مقام معظم رهبری فرمودند که دشمنان بسیار کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند به ما مسلمانان آسیبی برسانند.
وی یادآور شد که دشمنان اسلام و خصوصا یهود و نصارا به صورت یک برنامه و طرح مشخص به دنبال این هستند که اسلام، تمدن اسلامی و امت اسلامی را در جهان از میان بردارند، چون رسم آنها اینگونه است چیزی را که می‌خواهند انجام دهند به عنوان سیر طبیعی قضیه در نوشته‌های خود قرار می‌دهند در این طرح و پروژه نظریه پردازی کرده و گفتند جنگ تمدن‌ها رخ خواهد داد و تمدن اسلامی نابود خواهد شد.
امام جمعه شیراز ادامه داد: در گذشته تاریخ 250 سال اخیر که نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که آن‌ها برای اینکه امت اسلامی را بخواهند نابود کنند نقشه‌های خود را شروع کرده و انجام دادند؛ شما ببینید همین یکی دو روز پیش اروپایی‌ها دوباره با برخی از کشور‌های حوزه خلیج فرس هماهنگ کرده و بحث مالکیت سه جزیره را پیش آوردند.
آیت‌الله دژکام بیان کرد: بحث 3 جزیره را مثل استخوان لای زخم گذاشتند در حالی که همه می‌دانند تا عمق چند صد کیلومتر ایران بوده و نقشه آن هم موجود است، اول کشور را تکه تکه کردند و با فشار انگلیس و آمریکا دولت شاه بحرین را واگذار کرد و در دوره شاه پهلوی این کار انجام شد، اول آنگونه زورشان رسید و کشور را تقسیم کردند و بعد کاری کردند تا تحریک کنند و دعوا راه بندازند تا ما خودمان را بزنیم و آنها از دعوا ما بهره ببرند، این نقشه در بین الملل بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهارکرد: خدای متعال در آیه 103 سوره آل عمران برای اینکه تمام این نقشه‌ها را خنثی کند فرمود: همه مسلمانان چنگ به ریسمان الهی بزنند و متفرق نباشند و امت باشند.
وی با تصریح بر اینکه امت امام می‌خواهد و این ریسمان امام است و آنکه همه را دور هم جمع می‌کند امام است و قدر امامت و ولایت را باید بدانیم، ابراز امیدواری کرد که در این دوره انقلاب اسلامی این مسئله در چشم دنیا آمده است که یک نفر به عنوان نائب امام زمان (عج) می‌تواند چند صد میلیون جمعیت را دور خود جمع کند، نیابت از امام زمان (عج) یعنی امت، امام و نائب امام وجود دارد و دور نائب امام جمع شده‌اند و ولایت فقیه این است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: در جمعه نصر بدون اینکه نائب الامام فراخوان دهد دیدیم که بیش از 2 میلیون نفر جمعیت آمد و در تمام کشور آن روز جمعیت نمازگزار افزایش پیدا کرد و مردم نشان دادند پای کار هستند.
در خود نماز جمعه تهران بیش از دو میلیون نفر شرکت کردند، امت شدن یعنی دور امام جمع شدن و نتیجه این است که دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد.
آیت‌الله دژکام گفت: مردم به مسئله امامت پذیری و ولایت پذیری در همه جنبه‌های کار‌های خود انشاالله توجه داشته باشیم، رها نکنیم که خدا رهایتان نمی‌کند، ریسمان الهی است و محکم چنگ بزنید چرا که کسی که چنگش به ریسمان الهی است از آن طرف او را رها نمی‌کنند و یاریش می‌دهند.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروز شاهد هستیم عزیزان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در جمع نمازگزاران حضور دارند یعنی ما برای ارتشمان به مسایل عقیدتی اهمیت می‌دهیم، یعنی ما می‌خواهیم سربازمان که تفنگ به دست می‌گیرد بداند که این تفنگ در جمهوری اسلامی برای فرمان خدا در دست گرفته شود و جز اطاعت از دستور الهی چیزی مدنظرمان نیست و می‌خواهیم مردم دنیا سعادتمند باشد.
وی ادامه داد: اگر کسی به فرمان خدا گوش نمی‌دهد خودش ضرر کرده ولی انگیزه ملی ما انگیزه دینی است و انگیزه ارتش و سپاه ما انگیره دینی و انسانی است، برای خلق خدا به عنوان اینکه آفریده خداست احترام قائلیم و به این سادگی نمی‌خواهیم حقی را تضییع کنیم یا کسی را مورد فشاری قرار دهیم که حق او نیست.
این وظیفه عقیدتی سیاسی است که الحمدالله عزیزان محترم در مجموعه ارتش ذیل این عنوان تلاش‌های خوبی انجام می‌دهند.
آیت‌الله دژکام با اشاره به هفته صادرات، اظهار کرد: این روز‌ها معمولا کسانی آمار می‌دهند و هر روز در اخبار آمار می‌شنوید و آمار‌هایی ارائه می‌دهند که سال‌هاست 15 درصد رشد را بیان می‌کنند و سوال پیش می‌آید اگر آمار این است پس چرا وضعیت اینگونه است؟
این آمار‌ها باید دقیق‌تر و درست‌تر شود، طوری برای مردم صحبت نکنیم که مشخص نباشد چه می‌گوییم.
خطیب نماز جمعه امروز شیراز گفت: صادرات یعنی تولید کرده‌ایم و مصرف داخلی خود را انجام داده‌ایم و اضافه را صادر کردیم پس تولید محور صادرات است و اگر تولید نکنیم چه چیزی را صادر کنیم؟
امسال سال جهش تولید است و همان طوری که بار‌ها تاکید کردیم ما دچار جنگ ترکیبی هستیم و اگر اخبار جبهه مقاومت را داریم از این مسائل هم نباید غافل شویم.
وی ادامه داد: در همه ابعاد می‌خواهیم رشد کنیم وگرنه کشور و ملت به مشکل می‌خورد و تولید باید با شرایط و ضوابط خود افزایش پیدا کند، نمی‌خواهیم به محیط زیست آسیب برسانیم و به یک نگاه عالمانه و دقیق نیاز دارد که بدانیم چگونه می‌توانیم بدون آسیب زدن از منابع طبیعی خود مناسب استفاده کنیم.
تولید زیاد شود صادرات زیاد می‌شود؛ تحریم شکسته نمی‌شود، چون دشمن شمشیرش را از رو بسته است، اما می‌شود خنثی کرد و رئیس جمهور محترم در سخنرانی اخیر خود فرمود تحریم را اگر بخواهیم خنثی کنیم باید روابطمان را با همسایگان قوی کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: ایران نزدیک به 16 کشور در اطراف خود دارد و ملت‌ها با هم ارتباط دارند و اگر ملت‌ها وسط میدان بیایند و با یکدیگر تعامل داشته و کالا‌ها را تبادل کنند و سود ببرند شرایط درست می‌شود لذا در حال حاضر کشور ایران در صادرات به نفت وابسته است، اما اگر تولیدات دیگر ما بازار جهانی را بگیرد قصه عوض خواهد شد، این کار دست دولت به تنهایی نیست و ملت باید تلاش کنند و دولت حمایت کند و جنس تولید شود و صادر کنیم.
آیت‌الله دژکام در پایان در رابطه با کنگره 15 هزار شهید سرافراز استان فارس، تصریح کرد: راه شهیدان همیشه ادامه دارد و ما موظف هستیم هر از گاهی به خود یادآور شویم که شهیدان گردن ما حق دارند.
15 هزار شهید در این استان بلندآوازه فارس تقدیم شده تا اسلام، ایران و انقلاب اسلامی بماند.
انتهای پیام/424