سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دلال اسب چرا و چگونه 33 مرد را به قتل رساند؟

اعتماد | همه | جمعه، 27 مهر 1403 - 14:29
گرگ مسکو یکی از مخوف‌ترین قاتلان سریالی جهان است. جزییات جنایت او را در این مطلب بخوانید.
واسيلي،قتل،سريالي،دست،اسب،مسكو،روسيه،ايوانويچ،مخوف،الكل،گرگ، ...

کد خبر: 679764 | ۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ۱۴:۲۵:۴۲
یکی از قاتلان سریالی مخوف جهان واسیلی ایوانویچ کومارف نام دارد که به گرگ مسکو معروف بود و به جرم قتل ۳۳ نفر اعدام شد.
به گزارش سایت جنایی، واسیلی ایوانویچ کومارف در سال ۱۸۷۱ در خانواده‌ای فقیر در منطقه ویتبسک روسیه متولد شد.
خانواده او به‌هیچ‌وجه صلاحیت فرزندپروری نداشتند.
پدر و مادرش اعتیاد شدیدی به الکل داشتند و همین باعث شد واسیلی کودکی سخت و تلخی داشته باشد و خودش هم از ۱۵ سالگی سراغ الکل رفت و معتاد شد.
فقر و اعتیاد باعث شد زمینه رفتارهای مجرمانه و اعمال خشونت‌بار در واسیلی به وجود بیاید.
او در آغاز دوران جوانی به ارتش روسیه پیوست و به مدت چهار سال به عنوان یک نظامی خدمت کرد و در زمان جنگ روسیه و ژاپن به شرق دور اعزام شد.
واسیلی در این مدت درآمد خوبی داشت و با پول‌هایی که به دست می‌آورد چنان غرق در خوشگذرانی و بی‌بندوباری شد که خیلی زود همه دارایی‌اش را از دست داد و در سن ۲۸ سالگی وقتی ازدواج کرد چیز زیادی نداشت.
به همین دلیل چاره‌ای پیش روی خود ندید جز اینکه دزدی کند اما دستش خیلی زود رو شد و او را به جرم سرقت از یک انبار نظامی به زندان انداختند.
دوران حبس واسیلی طولانی نبود واو بعد از آزادی وارد حرفه دلالی اسب شد.
او از این راه پول به دست می‌آورد اما برایش کافی نبود.
به همین دلیل فکری جنایتکارانه به ذهنش خطور کرد و نقشه‌ای مرگبار کشید.
مرد روس، خریداران اسب را به خانه‌اش دعوت می‌کرد تا اسب‌های خوب و اصیل را به آنها معرفی کند اما در فرصتی مناسب این افراد را با ضربه چکش به قتل می‌رساند و پول‌هایشان را برمی‌داشت.
او این قتل‌ها را در سال ۱۹۲۱ میلادی شروع کرد و پلیس وقتی به ماجرا مشکوک شد که فهمید فردی در حوالی مسکو مردان را با روشی مشابه می‌کشد و اجساد آنها را روزهای شنبه در رودخانه می‌اندازد.
یکسان بودن شیوه جنایت‌ها و یکی بودن محل و زمان رها شدن اجساد شکی باقی نمی‌گذاشت که این جنایت‌ها توسط قاتلی سریالی انجام می‌شود.
این‌گونه بود که تحقیقات گسترش یافت و در نهایت سرنخ‌هایی به دست آمد که به شناسایی و دستگیری واسیلی منجر شد.
واسیلی در ابتدا به قتل ۱۲ مرد متهم بود اما وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به کشتن ۳۳ نفر اعتراف کرد و در تحقیقات معلوم شد همسر او بعد از چند قتل اول از کارهای شوهرش باخبر شد اما ترجیح داد سکوت کند و به روی خودش نیاورد که با جنایتکاری سریالی زیر یک سقف زندگی می‌کند.
واسیلی در بازجویی‌ها اعتراف کرد انگیزه‌اش از قتل‌های سریالی، مالی بوده و قربانیانش را به طمع سرقت پول‌هایی که برای خرید اسب با خود داشتند، به قتل رسانده است.
این جنایتکار مخوف که مردم او را گرگ مسکو می‌نامیدند در نهایت محاکمه و به اعدام محکوم شد و زمانی که ۵۱ سال داشت حکمش به اجرا درآمد.